2017. június 9.

RÉSZEGES CSERESZNYE DZSEM

cseresznye dzsem rozéval

Említettem már, hogy ki sem látszom a cseresznye🍒 magozásából.
Kicsit sok lett az idei termés. Persze, ha kevés az a baj, ha túl sok az a baj, nem tud szegény cseresznyefa jót tenni 😝 Szerintem a végén még pálinkafőzésre fogom adni a fejem. 
Mivel van bőven alapanyag, sokkal bátrabban kísérletezem, ezért most úgy döntöttem, hogy a cseresznyekrémlevesnél bevált rozé borban fogom megfőzni ezt az adagot. 
A létra és a meggymagozó tölti ki a napjaimat, ezért a dzsemeket, stílusosan a fa alatti létrán örökítettem meg, hogy a későbbiekben ne feledjem, hogy milyen elegem van mostanság belőle 😁

Hozzávalók

1,5 kg kimagozott cseresznye
40 dkg cukor
2 dl rozé
1 tasak 3:1-ben dzsemfix



Elkészítés

A megmosott, kimagozott cseresznyét tegyed egy lábasba, borítsd rá a cukrot, majd öntsd fel a rozéval.
Hagyd forrni 5-6 percet, majd a cseresznyék 3/4 részét durván turmixold le.
Majd a leturmixolt cseresznyét borítsd vissza a lábasba.
A dzsemfixet keverd el kevés cukorral és add a főzethez, majd forrald még 5 percet.
Sterilizált üvegebe szedjed, zárd rájuk a kupakot, majd állítsd őket fejtetőre pár percre.
Ha nem vagy biztos benne, akkor tedd dunsztba a dzsemeket, de én csak a polcra helyeztem, nem szokott baj lenni vele.


részeges cseresznye dzsem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...