2017. június 7.

CSERESZNYEKRÉMLEVES BAZSALIKOMOS VANÍLIAFAGYIVAL

cseresznyekrémleves bazsalikomos vaníliafagyival

A ribizli már a végét járja, de helyette megérett a cseresznye🍒 és a meggy. Mostanság nincs idő a lazsálásra :) 
A meggylevest megunta a leányzó, ezért tettem egy kísérletet a cseresznyével. Isteni finom, még desszertként is megállná a helyét. Természetesen egy kis rozé és bazsalikom került bele, mert kell a változatosság, de ezektől az apróságoktól nem kell megijedni, határozottan állíthatom, hogy kifejezetten jót tettek a levesnek. A leves pont ezért nincs tele fűszerekkel.

Hozzávalók

1,5 kg kimagozott cseresznye🍒
2-4 evőkanál cukor
2 dl rozébor🍷
2,5 dl tejszín
1 púpos t.k. étkezési keményítő
1-2 dl víz

tálaláshoz

tányéronként 1 gombóc vaníliafagyi🍦
tányéronként 3 bazsalikomlevél


Elkészítés

Magozd ki a csodás, érett cseresznyéket.
Egy fazékba zúdítsd bele (15-20 szem kivételével) és adj hozzá kevéske cukrot. Én hatalmas szemű germersdorfi cseresznyét használtam, ami nagyon édes volt, tehát 1,5 evőkanál cukor ment csak a levesbe, de ezt mindenki az ízlésének megfelelően oldja meg.
A cukorral összemelegítettem és felöntöttem a rozéval, hagytam nagy lángon 5 percet forrni, majd leturmixoltam az egészet.
A már leturmixolt cseresznyét visszatettem a tűzre és a keményítővel elkevert tejszínnel felhúztam.
Megint hagytam 2 percet, hogy összeforrjon a leves a cseresznyével.
Ekkor túlságosan sűrűnek találtam és 1,5 dl vízzel hígítottam, forrt egyet és kész.
A langyosra lehűl levesbe raktam a kimaradt cseresznyeszemeket, majd a hűtőbe tettem 1 napra.
Tálaláskor szedd tányérokba a hideg levest.
A bazsalikomokat aprítsd fel.
Gombócozd a fagyit a levesek tetejére és szórd meg a fagylatot az aprított bazsalikommal.
Jó étvágyat hozzá 😜 

cseresznyekrémleves bazsalikomos vaníliafagyival

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...