2017. április 7.

HÚSVÉTI NARANCSOS LINZEREK, DÍSZESEN


Ez most a második felvonás, mert az előzőeknek már híre hamva sincs. Aztán ezt egy kicsit másként is dekoráltam, és az ízesítése sem a megszokott. Nagyon finom magában is, ezért egy részét nem is tapasztottam össze lekvárral, hanem finom marcipánnal és fehér csokival vontam be. Némelyiket kilyukasztottam sütés előtt, így még a tojásfára is lehet majd aggatni.
Nem mondom, hogy 5 perc alatt összecsapja ezt az ember lánya, de teljesen kikapcsolja az agyat, remek levezető egy nyüzsgő nap végén .


Hozzávalók

40 dkg liszt (nálam tönkölybúza fehér)
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 narancs reszelt héja
1,5 e.k. narancsvirágvíz
2 e.k. narancslé
1 csipet só

dekorálni

10 dkg fehér csokoládé
10 dkg marcipán
ételfestékek
cukorgyöngyök
keményítő
kiszúrók....



Elkészítés

A tészta hozzávalóit egy tálban kezd el összedolgozni, majd borítsd deszkára és gyúrd tésztává. Bugyoláld folpackba és alaposan hűtsd le a hűtőben.
A kipihent, hideg tésztát nyújtsd vékonyra egy lisztezett felületen, (picikével vastagabbra hagytam azokat a linzereket, amiket csak díszítettem)  majd szúrd ki a kedvenc kiszúróiddal. Ha akarsz rá lyukat, ekkor kell kiszúrni. Én egy szívószállal szoktam elvégezni ezt a tevékenységet.
180 fokos előmelegített sütőben (alsó-felső sütés) 5-6 perc alatt süsd készre.
A kihűlt linzereket mártsd olvasztott csokiba és a még olvadt csokiba tudsz dekorokat nyomkodni. Vagy marcipánból szúrj ki formákat és azokat olvasztott csokival vagy lekvárral tapaszd a linzerhez. A marcipánt kevés porcukor és keményítő keverékével beszórva tudod kinyújtani. Az apró dolgok elhelyezéséhez, jól jöhet egy csipesz.
Rengeteg módon lehet dekorálni. Én most csak ötleteket adok, aztán te meg hagyd, hogy szárnyaljon a fantáziád.
Természetesen, lehet írókázni is, mint a mézeseket, de az majd a következő adagon gyakorlom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...