2017. április 19.

CSICSERIBORSÓ LEVES SONKALÉBŐL

csicseriborsó leves sonkarémből

Egy kis változatosságra vágytam, aztán elég fura egyveleget kreáltam. A végeredmény azért fogyasztható lett, sőt volt akinek nagyon ízlett, szerintem is teljesen vállalható volt. Egyedül Fáni lányom nem lelkesedett érte, mert szerinte nem voltak összevalók a hozzávalók 😛- nos, ezt aztán szépen megfogalmaztam.
Aztán ebben az áprilisi havazásban igazán jól jön egy tál forró leves.

Hozzávalók

20 dkg sonka
1,5 l. sonkalé
1 l. víz
1 üveg csicseriborsó
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 nagy köteg petrezselyem
3 babérlevél
1 e.k. étolaj
1 nagy köteg snidling
kevés friss koriander
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1/2 l. kókusztej
1 k.k. chili pehely
1 t.k. kurkuma
1 t.k. curry
1 t.k. római kömény
1 k.k. bors
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1 csapot e.k. keményítő


Elkészítés

A hagymát vágd apróra, a répákat és a sonkát kockázd fel.
Egy leveses fazékba tégy 1 kanálka olajat és azon pirítsd át a sonkát, dobd mellé a babérleveleket és a római köményt is.
Majd a hagyma is jöhet, amikor üveges, akkor a zöldségek is kerüljenek a fazékba.
Pár perc pirítgatás után öntsd fel a vízzel és a sonkalével, hagy felforrni.
10 perc főzés után, add hozzá a lecsepegtetett csicseriborsót és a fűszereket és a fokhagymát is reszeld bele.
5 perc után öntsd fel a kókusztejjel, reszeld bele a citromhéjat és facsarj bele kevés citromlevet.
Kóstold meg, ha kell még savanyítsd vagy adj még hozzá chilit. A sonkalé sósságától függ, hogy menjen-e bele só. Én azért nem írtam, mert nem kellett sóznom.
Nagyon hamar elkészül, mivel csak a répakockáknak kell kissé megpuhulniuk, a többi alapanyag konyhakész.
A tüzet elzárva add a leveshez a petrezselyem és snidling felét.
Tálald tányérokba és ekkor a maradék zöldfűszerekkel alaposan borítsd be a levest.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...