2016. április 20.

EGYSZERŰ KEVERT EPRES SÜTEMÉNY


Folyamatosan létezik egy játék a bloggerek között, a blogkóstoló. Aminek a lényege az, hogy az éppen aktuális házigazda véletlenszerűen kisorsol a résztvevőknek egy-egy blogot, ahonnan főzni-sütni kell valamit.
Mostanában semmi időm, de az aktuális háziasszony Sasóka barátném, így nem hagyhattam ki ezt a fordulót. A Sütök- főzök blog jóvoltából Fűszermánia gasztroblog jutott nekem. Ezen jót nevettem, mert alaposan ismerem ezt az oldalt, így nagy meglepetés nem ért. Viszont időhiányában kénytelen voltam egy nagyon egyszerű receptet választani, hogy teljesíthessem a kihívást. Eprem volt itthon, így gyorsan eldöntöttem a kérdést. Szégyellem is magam miatta, hogy csak ennyire telet tőlem, bocsi Gabi, de majd bepótlom.
Ez egy elronthatatlan sütemény, így akinek nincs ideje vagy nincs nagy gyakorlata a sütemény sütésben, azoknak is kiváló alternatíva.
Én dupla adagot készítettem, egy normál méretű tepsiben.
Az eredeti recept itt olvasható. Sokat nem változtattam rajta, csak több eper került bele és nádcukrot használtam.

Hozzávalók

30 dkg liszt
16 dkg vaj
20 dkg nádcukor
6 tojás
8 e.k. tejföl
1 csipet só
2 t.k. szódabikarbóna
1 e.k. vaníliakivonat
kevéske reszelt citromhéj
2 nagy marék eper (35-40 dkg) 


Elkészítés

Mindig mindent egyszerűsítek, így én nem választom szét a tojásokat, hanem a sárgáját és fehérjét együtt verem fehéredésig a cukorral. Persze, aki ragaszkodik hozzá, nyugodtan válassza szét és külön verje, de tökéletesen működik működik a recept így gyorsítva is.
A vajat picit langyosítsuk meg és keverjük simára a tejföllel és a vaníliával, majd adjuk a felvert tojáshoz.
A liszthez adjuk a szódabikarbónát és a sót.
Egy harmadik tálba pedig felváltva adagoljuk a lisztet és a tojásos keveréket. Egy spatulával óvatosan kevergetve.
A tepsit vajazzuk és lisztezzük ki.
Az eper nagy részét vágjuk ketté, pár szemet pedig kockázzunk fel és a felkockázottat keverjük el a masszában, kevéske reszelt citromhéj kíséretében.
Simítsuk a tepsibe a tésztát, majd a tetejét rakjuk tele az elfelezett eperrel, vágott felével felfelé.
Szórjuk meg a tetejét nádcukorral.
A sütőt melegítsük elő 180 fok hőlégkeverésre és 35-40 perc alatt süssük készre (20 perc után visszavettem a hőmérsékletet 170 fokra). Tűpróbát érdemes végezni.
Amikor langyosra hűlt szépen szeletelhető. Nálam nem a legszebbek a szeletek, mert vészesen sötétedett és még forrón felvágtam, hogy tudjam fotózni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...