2015. december 14.

HABCSÓK CITROMOS ÉS MÁKOS

mákos citromos habcsók

Karácsony nem létezhet habcsók nélkül, legalábbis nálunk.
Fáni lányom imádja, sőt már képes elkészíteni is.
Ez alkalommal egy kicsit megvariáltam, reszelt citromhéjjal és citromlével ízesítettem, sőt van amelyikbe darált mákot is kevertem. Na így már én is imádtam.
természetesen aki szeretné karikának is formázhatja, de nekem így szimpatikusabb.


Hozzávalók
20 db

2 tojásfehérje
6 evőkanál cukor
1 evőkanál étkezési keményítő
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál citrom
1 evőkanál darált mák



Elkészítés

A tojások fehérjét egy üstben kezdjük el felverni. Legyen szoba hőmérsékletű.
Amikor félkemény kezdjük el hozzáadni a cukrot, de csak fokozatosan. 
Legvégül csepegtessünk bele 1-2 csepp citromot és tegyük bele a keményítőt.
Addig verjük az elektromos habverővel, amíg szép fényes és kemény csúcsokat hagyó lesz a hab.
Amennyiben sima habcsókot szeretnénk, akkor már mehet is a nyomózsákba.
Ha a citromos változatot szeretnénk, akkor reszeljük hozzá 1 citrom héját és adjunk hozzá 1 kanálnyi citromlevet, de ezt már egy spatulával vagy kis fokozaton keverve adjuk az elkészült habhoz.
Aztán, ha még mindig szeretnénk fokozni az élvezetet akkor 1 púpos evőkanál darált mákot is vegyítsünk el a citromos habban.
Tegyük egy vastag csövű habzsákba a masszát és szilikonlapra vagy sütőpapírral bélelt tálcára nyomkodjunk kis halmokat belőle, vagy akár karikákat.
Díszíthetjük színes cukrokkal, mákkal vagy citromhéjjal, de dekoráció nélkül is jól mutatnak.
A sütés kényes kérdés. Ha órákig akarunk küzdeni vele, akkor 80 fokra melegítsük elő a sütőt és hagyjuk ott legalább 2 órát a csókokat. 90 fokon is működik, 70 fokon hosszadalmasabb, de akkor a kikapcsolt sütőben hagyjuk kihűlni.
Én nem szeretem ezt a módszert, mert hosszadalmas.
Van az a lehetőség, hogy felforrósítjuk a sütőt, majd amikor eléri a 170 fokot kikapcsoljuk, vagyis levesszük a hőmérsékletet 80 fokra. Picit kinyitjuk az ajtót, hogy a nagy hő ne a habot támadja és óvatosan betesszük a habcsókokat. Ez egy kicsit rizikós, mert enyhén megbarnulhatnak, ha nem vagyunk eléggé óvatosak, viszont ezzel a módszerrel, hirtelen megkeményedik a külseje és elég 40-45 percet töltenie a sütőben és akkor a belseje még picit ragacsos marad. 
Döntse  el mindenki, hogy melyik módszerrel szeretné elkészíteni.
A citromos és mákos ízesítésnek érdemes 1 esélyt adni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...