2015. február 3.

PIKÁNS SAJTOS KOSZORÚ AVOKÁDÓKRÉMMEL TÁLALVA

pikáns sajtos koszorú

Valami vidám, színes és finom dologra vágytam, ami nem édesség. Volt itthon  sajt, így született ez a szép sárgás koszorú.
A tésztát kurkumával színeztem, sajttal töltöttem és fekete szezámmaggal szórtam meg.

Hozzávalók

40 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 k.k. cukor
1,5 t.k. só
1 t.k. kurkuma
1/2 t.k. füstölt paprika
1/2 t.k. fehér bors
1 tojássárgája
10 dkg olvasztott vaj
25 dkg reszelt sajt vegyesen (cheddar, gouda, ementáli) 
1 t.k. fekete szezámmag


Elkészítés

Az élesztőt futtassuk fel a langyos tejben, kevéske cukor segítségével.
Egy tálba tegyük a lisztet.
A vajat olvasszuk fel.
A liszt közepébe készítsünk egy kis mélyedést, öntsük bele az élesztős tejet, üssük bele a tojássárgát, adjuk hozzá az olvasztott vajat és az ízesítőket. Dolgozzuk össze, majd tegyük deszkára és alaposan dagasszuk ki. Jól formázható, ruganyos tésztát kell kapnunk. A kurkuma minőségétől függ a szín. Gyengébb minőségűből nyilván többet kell a tésztához adni, hogy élénk sárga legyen.


A bedagasztott tésztát, fóliázzuk le és hagyjuk a duplájára kelni.
A megkelt tésztát nyújtsuk egy hatalmas, szabályos téglalappá, 2-3 mm vastagra.
Kenjük meg olvasztott vajjal a tésztát és borítsuk be a durvára reszelt sajttal.
Szorosan tekerjük fel, majd formázzunk belőle koszorút. A két véget, gondosan illesszük össze, nehogy szétnyíljon sütés közben. 
Határozott mozdulatokkal vagdossuk be a koszorút, majd kissé fordítsuk el a szeleteket.
Helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, a közepébe tegyünk egy alufóliával bevont kisebb üveget, hogy szépen tartsa a formát.
Kenjük le a tetejét felvert tojással,  (én spóroltam, mert elfogyott a tojásom és csak a maradék fehérje került a tetejére, de sokkal szebb színe lesz a sárgától) majd szórjuk meg a fekete szezámmal.
175 fokos előmelegített hőlégkeveréses sütőben süssük aranybarnára. 25-30 perc.
Melegen a legfinomabb, de hidegen egy pikáns kencével is isteni. Mi avokádókrémmel fogyasztottuk, szuper volt.




2 megjegyzés:

  1. Tyű, ez nagyon finom lehet... Én eddig ezt a formázást mindig édes változatokban készítettem, szuper ötlet ez a sós verzió. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt :) Én is csak édesen készítettem idáig ezt a formázást, de most kipróbáltam sósan is :) Nekünk bejött :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...