2014. október 10.

PAVLOVA NARANCSOS FEHÉR CSOKOLÁDÉ GANACHE-SAL ÉS RENGETEG GYÜMÖLCCSEL

Pavlova torta fehér csokoládé ganache-sal és mangóval

Fánikámnak ismét szülinapja volt. Az álma egy hatalmas Macaron volt, mint torta. Sajnos én annyira elfoglalt vagyok a Bistro nyitása miatt, hogy képtelen voltam bevállalni az elkészítését. Gondoltam, hogy egy egyszerűbben kivitelezhető Pavlova is sikert fog aratni. Eszméletlen finomra sikeredett, de a megjelenése nem lett tökéletes. Csodásan megsült, nem repedezett meg és amikor a sütőpapírt lerántottam az aljáról szétrepedezett az egész.
Időm nem volt másikkal bajlódni, így a repedezett alap lett betöltve. Messziről csinos volt, de közelről jól látszanak a repedések. Így nem ez lett a leányzó legszebb tortája, de ez fogyott el a leggyorsabban, a másnap érkező vendégeknek már nem jutott belőle.
Sajnos megvágva már nem tudtam fotót készíteni, de higgyétek el, jól nézett ki.

Hozzávalók

alap

5 tojásfehérje
18 dkg cukor
1 k.k. ecet

krém

15 dkg fehér csokoládé
1,5 dl habtejszín 
1/2 narancs reszelt héja
1 t.k. vaníliakivonat
2 dl kemény tejszínhab
1/2 cs. habfixáló
1 t.k. zselatin fix

1 mangókonzerv
15 dkg málna
1 fürt szőlő

Pavlova

Elkészítés

Az 5 tojásfehérjét verjük fel, amikor már félkemény kezdjük el adagolni hozzá a cukrot és folyamatosan verjük közben a habot. Amikor az összes cukrot beletettük, jöhet a picike ecet is. Gyönyörű, fényes és kemény hab lesz a végeredmény. Géppel célszerű felverni.
Egy tepsire tegyünk sütőpapírt és kanalazzuk rá a habot. Én egy szélein magasabb korongot készítettem egy kanállal ellapogattam a belsejét és a széleit kissé felhúztam, így marad hely a krémnek.
A sütőt melegítsük elő 125 fokra és tegyük be a tortát. 1 óra 20 percet süssük, közben az ajtót néha nyissuk ki, hogy a felesleges gőz távozhasson.
Az idő elteltével kopogtassuk meg a tortát, ha érezzük, hogy kemény, roppanós akkor zárjuk el a sütőt, az ajtón hagyjunk egy picike nyílást és hagyjuk a sütőben teljesen kihűlni. (Én előző nap reggel sütöttem meg és este vettem ki, amikor hazaértem.)
Az 1,5 dl. tejszínt forraljuk fel és közben reszeljük bele a narancshéjat.
A csokoládét tördeljük össze.
Amikor forró a tejszín, öntsük a csokoládéra. Addig kevergessük, amíg egynemű krémet kapunk, majd teljesen hűtsük le. Én ezt is előző nap készítettem el és a hűtőben várta a sorsát.
Azt tapasztalom, hogy a fehér csokoládé teljesen másként működik, mint az étcsokoládé. Így a belőle készített krém is jóval hígabb lesz, ezért kevés zselatin fixet érdemes hozzákeverni, hogy sűrűbb legyen.
A 2 dl tejszínt verjük kemény habbá és közben adjunk hozzá habfixálót is, hogy garantáltan kemény habot kapjunk.

fehér csokoládékrém

A teljesen hideg csokoládékrémet keverjük  el a kemény habbal. Nem kell még édesíteni, mert az alapunk elég édes és így pont élvezhető lesz a végeredmény.
A tortára lapátoljuk a krémet, majd tegyük tele gyümölcsökkel. A mangó és a málna remekül harmonizáltak a krémmel.
A torta összeállítását mindig a feltálalás időpontjához kell igazítani, mert rövid idő alatt felpuhul a krémtől az alap és addig finom, amíg roppan.



6 megjegyzés:

  1. Még hogy Te kérnél egyszer tőlem tortát....ugyan minek?? Én Tőled inkább... :-P :-))) Isten éltesse Fánit sokáig!! Szerintem ez ezerszer jobb a macaronnál. :-) /Szólok, hogy a címben kihagytál egy "Y"-t a gyümölcs szóból. /

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszöni Fáni a jókívánságot én pedig a figyelmeztetést :) Annyira fáradt vagyok, hogy nem látok ki a fejemből, nyugodtan cenzúrázzál, megköszönöm :)

      Törlés
  2. Boldog születésnapot kívánok az ünnepeltnek! Gyönyörű tortát készítettél! :)

    VálaszTörlés
  3. Boldog szülinapot kívánok így utólag is Leányzódnak!
    Ha nem hívod fel a figyelmet, észre sem veszem a repedéseket... úgy, ahogy van, szép!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...