2014. július 18.

SOUS VIDE POLIP PARADICSOMOS SOUS VIDE CERUZABABBAL

sous vide polip paradicsomos ceruzababbal

Polipot ritkán készítek, pedig az egyik kedvencem. Valamikor még Görögországban tanultam az elkészítését, de ott a frissen fogott polipból került az asztalra. Kifogták, a sziklához csapkodták, majd a ruhaszárító kötélre csipeszelték és hagyták, hogy a függesztés és a Nap elvégezze a dolgát.
A Metroban kaptam nem fagyasztott polipot, amit kétlek, hogy sziklához csapkodtak és a Napra csipeszeltek a jégre tétele előtt, így a Sous Vide rendszerre bíztam a puhítást. Természetesen megint jól vizsgázott a masina.
A végső átsütést faszénen szerettem volna elvégezni, de akkora hőség volt a készítés napján, hogy nem vitt rá a lélek a sütő begyújtására - viszont így is nagyon finom lett.
Miután felvagdostam a polipot, megfeleztem és kétféle módon készítettem el. Ez az első variáció.


Hozzávalók

fél polip ( k.b. 70 dkg volt)
3 gerezd fokhagyma
2 babér
1 ág friss oregánó
3 e.k. balzsamecet
3 e.k. extra szűz olíva
picike szárított oregánó
1 csipet só
kevés tarka bors

Elkészítés


A polipot átmostam, megszabadítottam a fejétől és levágtam a lábait.
A zacskóba tettem a hozzávalókat, majd a fagyasztóba állítottam és hagytam, hogy kásásra fagyjon.
Amikor elérte a már nem folyós állagot, levákumoztam.
A gépet beállítottam 59 fokra és 3 órára, és az előkészített polipot betettem lubickolni.
Elég sok levet eresztett és nem tetszett, ezért felnyitottam, leöntöttem róla a folyadékot, visszazártam és még 1,5 órát hagytam  a fürdőben. Ekkor már tetszetős volt a végeredmény.
Kivettem a zacskóból, picit sóztam, borsoztam, lecsepegtettem citrommal és olíván minden oldalát átpirítottam.
Vaj-puha lett. Teljesen elvesztette a gumis jellegét, hófehér húsa szinte elolvadt a szájban. Mondanom se kell, hogy percek alatt elfogyott.
Természetesen le lehet húzni a bőrét és akkor csak a hófehér omlós hús marad, de mi imádjuk a megkérgesedett, ízekkel teli tapadókorongjait :)



Paradicsomos ceruzabab

Hozzávalók

30 dkg ceruzabab
2 gerezd fokhagyma
10-13 szem capri-bogyó
1/2 k.k. chili pehely
rozmaring
paradicsomszósz
petrezselyem a tálaláshoz

Elkészítés


Tegyünk minden hozzávalót a tasakba. Vákumozzuk, majd tegyük a masinába 40 percre.
Közben készítsük el a paradicsomszószt. Fél fej hagymát aprítsunk fel, olíva olajon dinszteljük meg. Adjunk hozzá kakukkfüvet, bazsalikomot és rozmaringot(szárítottak) no meg egy t.k. cukrot. Amikor már intenzív az illat, öntsük fel 2 dl sűrített paradicsommal, sózzuk, borsozzuk, adjunk hozzá 1 dl vizet, dobjunk bele 1 ág friss rozmaringot és főzzük 20 percig.
Amikor elkészült a bab, dobjuk a paradicsomba, reszeljünk rá 1 gerezd fokhagymát és egyet forraljunk rajta.
Citrommal  és petrezselyemmel tálaljuk.


Sous Vide polip salátaágyon

A polip másik felét más módon pácoltam.
Citromlé, olíva, chili, fokhagyma, babér, rozmaring került a tasakba. Szintén vákumoztam és 5 órát fürdőzött a tartályban, természetesen 59 fokon. Ennek nem öntöttem le a levét 3 óra után, hanem végig benne hagytam.
Forró olíván átforgattam, közben citrom, olíva és fokhagyma keverékével kenegettem. 2-3 perc kérgesítés után elkészült.
Egyszerű kevert salátán tálaltam, amit  a citromos olívás fokhagymás öntet tett egésszé, no meg a friss petrezselyem.




Így is nagyon finom és puha lett a polip.
Sajnálom, hogy csak egy polipom volt, mert szívesen kísérletezgettem volna még a hőmérsékletekkel és az időtartamokkal. Remélem lesz még rá alkalmam.

A többi Sous Vide receptet ITT olvashatjátok.

2 megjegyzés:

  1. Olyan guszta, hogy azonnal nekiállnék.... :-P :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is bejönnek ezek a tengeri szörnyetegek :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...