2014. május 9.

EPRES MENTÁS BODZALIMONÁDÉ

epres bodzalimonádé

Teljes bodza-őrületben szenvedek, ami nem újdonság, mert minden májusban ez történik velem. Egyszerűen imádom, képtelen vagyok ráunni.
Ez a limonádé nagyon egyszerűen elkészíthető és alaposan megbolondítja a belecsempészett friss eper és pár mentalevél.


Hozzávalók

15-20 db. bodzavirág
1 citrom
3 l. víz
1 k.k. citromsav
15-20 dkg cukor vagy édesítő
15 dkg eper
4-5 mentalevél


Elkészítés

Normál körülmények között 3 napig kéne áztatni a bodzavirágokat a hűtőben.
Most felgyorsítottam a folyamatot.
A bodzavirágokat tegyük egy nagy üvegbe, karikázzuk hozzá a citromot, öntsük fel hideg vízzel, fedjük le a tetejét egy tálkával és pihentessük a hűtőben. 3 nap után szűrjük le és kész is a finom limonádé.
Most szintén beáztattam a virágokat, de csak 1 napig. Ekkor egy fazékba borítottam, beízesítettem cukorral és adtam hozzá 1 kiskanál citromsavat, majd tűzre tettem. Amikor forrni kezdett, gyorsan elzártam a tüzet, kiszedtem a virágokat, de egy pár szirmocskát hagytam a fazékban. Hagytam hűlni és amikor már langyos volt, beletettem az eperdarabokat és a mentaleveleket. Azért jó, ha langyosan tesszük bele az epret, mert akkor szépen megszínezi az italt.
 Hűtőben hűtsük le és fogyasszuk egészséggel.
Jégkockákkal és egy kis vodkával remek itóka blogoláshoz :)



4 megjegyzés:

  1. Olyan jó a képeket nézegetni, ezekkel a gyönyörű, harmonikus színekkel! :) Az ízről már nem is beszélve, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Hankka, nekem is olyan kis vidám hangulat jön le ezekről a képekről, kivételesen tetszenek :)

      Törlés
  2. Hű, ez nagyon finom lehet! Nekem még nem volt időm idén bodzaitalt készíteni. Most is esik az eső, pedig sok szép bodzavirág van itt a közelünkben. holnap veszek a piacon epret, és ílyet csinálok én is.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes, készítsél ilyen italt, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...