2014. május 20.

EPRES BODZAZSELÉ

epres bodzazselé

Elég sok mindent készítettem már bodzából, de ez az epres bodzazselé idáig kimaradt. Nem dunsztoltam és nem is télire készült, csak a hűtőnek, hogy legyen mivel töltögetni a palacsintákat, no meg a bodzafagyit megturbózni vele.
Nagyon egyszerűen készítettem el, pontos arányokat sem igazán tudok írni, ezt mindenki eldöntheti saját ízlésének megfelelően.
A fotózás nem ment zökkenőmentesen, mert kis tigrisem úgy érezte, hogy Ő a főszereplő és folyamatosan a fotóalany körül somfordált. Engem nem zavar, remélem titeket sem :)

Hozzávalók

10-15 db bodzavirág
1 citrom
1 t.k. étkezési citromsav
15-20 dkg cukor
2-2,5 l. víz
10-15 dkg eper
1 tasak 2 :1- ben zselésítő



Elkészítés

A virágokat beáztattam egy befőttesüvegnyi hideg vízbe, pár citromkarika kíséretében és hűtőbe tettem. Ugyanúgy jártam el, mintha bodzalimonádét készítenék.
2 nap után leszűrtem, majd tűzre tettem, citromsavat és cukrot adtam hozzá, no meg egy friss bodzavirágot.
Amikor felforrt, a zselésítőt is hozzákevertem és elzártam a tüzet.
Az epreket megmostam, vékony szeletekre szeltem, majd a még meleg főzethez adtam és kivettem a bodzavirág szárát. A lehulló virágokat a zselében hagytam.
Üvegekbe öntöttem, fejtetőre állítottam, hagytam teljesen kihűlni, majd a hűtőbe tettem.
1-2 hétig biztos eláll, mivel az epreket nem hőkezeltem, ezért ezt a módszert nem ajánlom hosszútávú eltételre.


6 megjegyzés:

  1. Hűha, milyen finom lehet... Még a cicus is csodájára járt. :)

    VálaszTörlés
  2. Még a cicád is szemet vetett rá! Nem csodálom. Igazi ínyencség...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép is és nagyon fincsi is lehet, abszolút el tudom képzelni fagyi mellé! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...