2014. április 25.

SONKÁS BABLEVES BURGONYAGOMBÓCCAL



A sonka levét eltettem és abban főztem meg ezt a levest. Nem habartam, nem rántottam, mert tartalmas volt így is a leves. Sonkakockákkal és zöldekkel összegyúrt gombócokkal tálaltam. 
Szerintem nagyon finom lett.

Hozzávalók

25 dkg óriás bab
4 sárgarépa
3 fehérrépa
1 zeller és a zöldje
1 vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
35 dkg sonka
2 l. sonkalé
4 babérlevél
bors
füstölt paprika
pirospaprika
pici majoránna
kicsi kakukkfű
1-2 e.k. olaj

gombóc

2 burgonya
1 tojás
3-4 kanál gríz
1 csipet só
1/2 csokor snidling
1/4 csokor petrezselyem
1 evőkanál medvehagyma pesto



Elkészítés

A sonkát főzzük meg és tegyük félre a levét és egy szép nagy darab sonkát.
A babot előző nap áztassuk be.
Másnap egy hagymát tisztítsunk meg és kevés olajon dinszteljük meg.
A mikor üveges, öntsük rá a babot. Paprikázzuk meg, adjuk hozzá a babérleveleket, keverjük el és pár percig dinszteljük együtt.
Öntsük fel a sonkalével és főzzük félkeményre. Ekkor zöldségeljük be és a 2 egész krumplit is főzzük bele.
Amikor megpuhult a krumpli, vegyük ki és tegyük a levesbe a sonkát. Ezt lehet kockázva vagy egészben is. Én most egészben dobtam bele és tálalás előtt felkockáztam.
A megfőtt burgonyát törjük össze és adjuk hozzá a búzadarát, a tojást, a felaprított petrezselymet, snidlinget és az evőkanálnyi medvehagyma pestot, sózzuk és dolgozzuk össze. Vizes kézzel készítsünk kis gombócokat belőle és adjuk a leveshez. 5-10 percig forraljuk együtt és kész.
Tálalás előtt friss snidlinggel és petrezselyemmel hintsük meg a levest.





6 megjegyzés:

  1. Jó kis tartalmas leves, és szerintem különleges az ízes burgonyagombóccal, nagyon finom lehetett! :) Helyes a kis cserépedénykéd! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a burgonyagombócos levest, Málna konyhájából mentettem el hozzá még egy éve az alapreceptet. Jöhet ez a gazdag verzió is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a jó ebben a gombócban, hogy mindenki kedvére variálhatja az ízesítőket :)

      Törlés
  3. Finom levest főztél! Én is szoktam eltenni a sonka levéből, töltött káposztát bolondítok meg vele. De ezek szerint babalevest is lehet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld Gerdi, egy részéből nálam is töltött káposzta lett :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...