2014. április 26.

PETTYES CSOKOLÁDÉS SZELET a RONDA DE FINOM SÜTEMÉNY


Valami csokis sütit ettem volna, de semmi kedvem nem volt nagy sütést csapni, viszont recepteket keresgélni sem volt hangulatom, és az újonnan beszerzett kerámiabevonatos formámat is ki akartam próbálni. Így 2 alapreceptemet ötvöztem és feldobtam egy kis marcipánnal és áfonyával. Eszembe se jutott, hogy a végén itt fog kikötni, de annyira finom lett, hogy kénytelen vagyok megosztani.
Mindig azt hangoztatom, hogy kedv nélkül nem szabad sütni, de a mai poszttal ezt cáfolom. 
Ritka ronda, nyilván fel lehetett volna cicomáznom, hogy fotó-kompatibilis legyen, de ez itt most a rideg valóság, egy rusztikus sütemény- ami eszméletlen finom :)

Hozzávalók

20 dkg étcsokoládé
20 dkg vaj
20 dkg liszt
15 dkg cukor (nálam vaníliás)
2.k.k. sütőpor
1 csipet só
4 tojás
1 e.k. tejföl
1 e.k. Amaretto likőr
6-7 dkg vörös áfonya
15 dkg marcipán

Ronda, de finom csokoládés szelet

Elkészítés

A 4 tojást a cukorral verjük teljesen fehéredésig (géppel).
A csokoládét a vajjal olvasszuk fel vízgőz felett.
A lisztet keverjük el a sütőporral, sóval és kakaóval.
A lapát segítségével keverjük el a felvert tojással a többi hozzávalót, de apránként adjuk hozzá és ne kevergessük sokáig.
Végül a marcipánból készítsünk borsónyi golyókat és az áfonyával és a tejföllel együtt forgassuk a masszához.
Borítsuk egy hosszúkás formába.
160 fokra előmelegített 160 fokos sütőben süssük készre. Ez az én sütőmben pont 1 órába tellett.
Természetesen egy lapos tepsiben jóval rövidebb idő alatt elkészül.
A teteje berepedezik és kissé megkeményedik, de belül puha, szaftos lesz.
Ezt is érdemes nem teljesen szárazra sütni, mint a browni-t, hiszen a tésztája nagyon hasonló.



12 megjegyzés:

  1. Már a neve is felkeltette az érdeklődésemet: pöttyös, csokoládés... Gyorsan jöttem is megnézni. :) Egyáltalán nem ronda!! Nem kell mindent kiflancolni, ez a süti így mutat jól, egyszerűen - szerintem. Felszeletelve pedig nagyon helyesek benne a pöttyök. :) Jó kis recept.
    Szép vasárnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Gabriella :) Feldobtad a napomat :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta szerintem és nem is ronda! Kaphatok egy szeletkét a vasárnapi ebéd mellé?

    VálaszTörlés
  3. A marcipán és a vörös áfonya nagy kedvenc. Így csokis sütibe sütve a legjobb falat! Nem is ronda süti! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben Kriszti, próbálok barátkozni a kinézetével :)

      Törlés
  4. Még hogy ronda! De a finom az igenis illik rá.

    VálaszTörlés
  5. Csatlakozom az előttem szólókhoz, egyáltalán nem ronda, sőt, nagyon guszta! :) Látszik a fotókon, hogy mennyire finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is nagyon drága vagy Hankka :) Barátkozom a kinézetével, de nem sok sikerrel, inkább eszegetem :)

      Törlés
  6. Érdekelne, meddig volt "ronda" ez a süti?
    Mert nálunk biztos félóráig se csúnyálkodna, szerintem hamarabb megennénk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokáig nem volt ronda, mert gyorsan megettük, hogy ne is lássuk :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...