2014. április 1.

BOROS EPERZSELÉVEL TÖLTÖTT FOLTOS BONBONOK


Nem régiben készültek a ribizlibor-zselével töltött bonbonkáim és hatalmas sikert arattam vele, azóta is folyamatosan követelik rajtam. Ez egy kicsit más, mert epervelő is került a zselébe és a színezést nem ételfestékkel, hanem céklaporral oldottam meg.
Nagyon finom, de egy kissé fura bonbonokat készítettem most, ugyanis étcsokoládé a talpuk a bonbon bevonata pedig fehér csokoládé. Azért történt így, mert ki szerettem volna próbálni a céklaporomat a színezéshez, de az csak a fehér csokoládéval mutat jól, viszont a boros epertöltelékhez nagyon finom az étcsokoládé, így ötvöztem őket. Nem mutat a legszebben ezzel a sötét talppal, de az ízének nagyon jót tett. Végül is csak egy kísérlet volt, de határozottan elégedett vagyok a végeredménnyel.

Hozzávalók

12 dkg fehér csokoládé
1 gramm céklapor
6 dkg étcsokoládé
1,5 dl vörösbor
15 dkg eper
2 lapzselatin
1 e.k. cukor (édesítő)


Elkészítés

Az epreket mossuk meg, kockázzuk fel és 1-2 kanál cukor és a bor kíséretében tegyük a tűzre. Főzzük pár percig, amikor megpuhult a gyümölcs, öntsük szűrőbe és passzírozzuk át. 2 lapzselatint áztassunk hideg vízbe, majd a még meleg krémhez keverjük. Hagyjuk lehűlni.
Gőz felett olvasszunk meg k.b. 3 dkg fehér csokoládét, adjuk hozzá a céklaport, majd temperáljuk 2-3 dkg fehér csokoládéval.
Az előkészített, tiszta cseppmentes formákat maszatoljuk össze a rózsaszín csokival.
Tegyük pár percre a hűtőbe.
Olvasszunk meg fehér csokoládét, amit szintén temperálunk és kikenjük vele a már rózsaszínnel összemaszatolt formánkat.
Egyszer majd rászánom magam és részletesen leírom a csokoládé temperálását, de addig is Praliné paradicsom oldalán ITT igen alapos leírásokat talál az, aki szeretne elmélyedni ebben a témában én is ott tanulom.
A megszilárdult csokiburkokat öntsük fel  a zselével(1-2 mm-t kihagyva peremnek), tegyük a hűtőbe, amikor megszilárdult talpaljuk meg a bonbonokat. Én ezt étcsokoládéval tettem, de egyszerűbb és szebb is, ha a fehér csokoládéval tesszük ezt.








6 megjegyzés:

  1. Én is elégedett lennék, de csak kóstolás után:) Nagyon finom lehet az ízesítés és nekem kedvencem a fehércsoki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen gurítanék neked pár darabot Trollanyu, mert tényleg nagyon finom :)

      Törlés
  2. Nagyon fincsi lehet ezzel az eperrel a közepén. Húsvétra kivitelezem...Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Kriszti :) Nem fogsz csalódni benne, ha kivitelezed :)

      Törlés
  3. Hű, de nagyon megkóstolnám! Igazán finom lehet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...