2014. április 6.

ÁFONYÁS MARCIPÁNOS BONBONOK



Megint kipróbáltam valamit a fröcskölést. Valamiért nem lettek most hibátlanok a bonbonok, remekül roppannak, csak nem olyan csillogóan fényesek, mint kellene. Lehet, hogy az volt a baj, hogy 1 réteg étcsokival, majd 1 réteg tejcsokival kentem ki a formákat és tejcsokoládét eddig nem használtam.  A képek is szürkületben készültek....No nem számít, nem lehet mindig minden tökéletes, az íze pedig kifogástalan volt.
Természetesen Praliné paradicsom oldalán láttam meg ezt a technikát és naná, hogy ki kellett nekem is próbálnom.
Természetesen több csoki jutott a ruhámra és a pultra, mint a formába, (ez hozzátartozik ) de nagyon tetszik ez a technika.


Hozzávalók

10 dkg marcipán
5 dkg aszalt vörös áfonya
1,5 dl vörösbor
10 dkg étcsokoládé
2 dkg fehér csokoládé
picike céklapor


Elkészítés

Az áfonyát előző este áztassuk be a vörösborba. Másnap szűrjük le és egy éles késsel aprítsuk fel, de nem kell nagyon kinyomkodni a levét. Adjuk a marcipánhoz a felaprított áfonyát és lazán gyúrjuk össze,ez lesz majd a töltelékünk. Az áztató bort sem kell kiönteni, mert abból is nagyon finom bonbonok fognak készülni.
A fehér csokoládét olvasszuk fel vízgőz felett, színezzük a céklaporral, majd temperáljuk egy kis fehér csokival. 
Egy ecsetet dugjunk a masszába és rázzuk meg a forma felett. Érdemes lepapírozni a munkapultot mert szanaszét fröcsköl a csoki. Addig ismételgessük, amíg elegendő pacni kerül a formába. A felesleges csokit húzzuk le a forma széléről és tegyük a hűtőbe addig, amíg az  étcsokit temperáljuk.
Olvasszuk meg a csokoládé 2/3 részét gőz felett, majd a maradék csokival hűtsük vissza. Ezzel a temperált csokival kenjük ki a formát és hűtsük le, majd töltsük meg az áfonyás marcipánnal és talpaljuk meg.


A bort, amiben ázott az áfonya remekül felhasználhatjuk bonbonokhoz. Nálunk nagyon szereti mindenki ezeket a boros - gyümölcsös zselével töltött csokikat.

Boros áfonyazselés bonbonok

Hozzávalók

5 dkg áfonya (aszalt)
1,5 dl vörösbor
0,5 dl víz
édesítő, cukor 1-2 kanál
3 lapzselatin
12 dkg fehér csokoládé
picike céklapor


Elkészítés

2 dkg fehér csokoládét olvasszunk meg, adjuk hozzá a színezőt és temperáljuk. 
Egy ecset segítségével maszatoljuk össze a formákat és pihentessük a hűtőben.
Az áfonyát áztassuk a borba, Késsel aprítsuk fel, édesítsük és tegyük a tűzre, kicsi vízzel pótoljuk a folyadékot (ha nagyon sok bort felszívna az áfonya). Egyet forraljunk rajta és vegyük le a tűzről.
A lapokat áztassuk hideg vízbe és a még meleg áfonyás borhoz keverjük el.
Amikor 28-30 fokos akkor már jó felhasználni.
A formát kenjük ki a temperált fehér csokoládéval, hűtsük, majd töltsük meg az áfonyás zselével. Megint hűtő, amikor megdermedt talpaljuk meg. Én tejcsokival talpaltam, mert elfogyott a fehér.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy! Az hogy kicsit csokis lettél mit számít az, lényeg hogy finom és szép bonbont sikerült készítened!

    VálaszTörlés
  2. De szépek! Én nem panaszkodnék, hogy nem elég fényesek, ha előttem lennének:-)
    Olyan csábítóak, még én is bonbonkészítésbe fogok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nosza Gerdi, készíts egy kis bonbont :) Csak óvatosan, mert nagyon rá lehet kattanni. Én már el sem pakolom a bonbonos eszközeimet, mert folyton készítem :)

      Törlés
  3. Mindig csak csodálom a bonbonokat, még nem volt annyi merszem hogy neki álljak. Nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...