2014. február 5.

A RAKOTT KRUMPLI ÚJ ARCA (rákkal és sajttal rakott krumpli)

Rakott krumpli sajtszószos rákokkal

Fogalmam sincs arról, hogyan nevezzem ezt az ételt. Igazából rakott krumpli volt a kiinduló, de a végeredménynek köze sincs a hagyományos értelemben vett rakott krumplihoz. Igaz burgonya és tojás van benne, de a kolbászt lecseréltem apró rákokra és ropogós bacon falatokra, a tejfölt pedig fokhagymás sajtszószra. Ugye nem kell mondanom, hogy imádtuk a gyerekkel, tehát étlapon tartjuk.
Kétféle módon sütöttem meg. Az egyik a hagyományos, egy sütőtálba rétegeztem, a másikat pedig kisebb piteformákba rétegeztem, amiket bacon szeletekkel kibéleltem. Az első változat hordozza magán a hagyományos külsőt, a másodiknak viszont a megjelenése is modernebb köntöst kapott, ami talán kicsivel elegánsabb a megszokottnál.
Van vele egy kis munka, és kalóriával is jól ellátott, de szerintem nagyon megéri a fáradtságot, a változatosság pedig gyönyörködtet.


Hozzávalók

1,5 kg kifliburgonya
6 főtt tojás
35 dkg fagyasztott koktélrák
3-4 gerezd foghagyma
1 t.k. oregánó
1 t.k. bors
2 e.k. vaj
2 e.k. liszt
k.b. 4,5 dl tej
2 e.k. reszelt parmezán
10 dkg nekünk tetsző sajt
kevés szerecsendió
20 dkg szeletelt bacon
1 csokor petrezselyem
10 dkg mozzarella sajt a tetejére
olívaolaj


Elkészítés

A burgonyákat főzzük meg héjastól. Én azért készítem ebből a fajtából, mert gyönyörűen lehet szeletelni melegen, nem esik szét.
A tojásokat is főzzük keményre.
A bacon egy részét vágjuk kisebb szeletekre és egy serpenyőben süssük ropogósra.
A rákokat a bacon zsírjában 1-2 percig pirítsuk. Majd ezt is tegyük félre.
A vajat olvasszuk meg egy kisebb lábasban, adjuk hozzá a lisztet, majd a tejet apránként adagolva hozzá, sűrűn kevergetve főzzük krémes mártássá. Adjuk hozzá a parmezánt, a reszelt sajtot, sózzuk, borsozzuk és reszeljünk rá 1/4 szerecsendiót
és a fokhagymákat.
A megfőtt burgonyát és tojást tisztítsuk meg és karikázzuk vékonyra.
A hagyományos sütőtálas készítésnél, fektessünk le pár szelet bacont, majd kezdjük el rétegezni a burgonyát, tojást, rákot és a sajtszószt, ismételgessük addig, ameddig tart az alapanyagunk. Rétegenként sózzuk és enyhén szórjuk meg oregánóval. A legfelső réteg a sajtszósz legyen, amit még gazdagon megszórunk 
reszelt mozzarella sajttal.
Az egyszemélyes adagokat úgy készítettem, hogy kisebb piteformákat kibéleltem bacon szeletekkel, úgy hogy túllógjanak a formán. Köralakban rétegeztem az alapanyagokat, kevés petrus is került bele. A legfelső réteg szósz felkerülte után ráhajtogattam a baconöket és erre tettem a reszelt sajtot.
Kicsit meglocsoltam olívaolajjal a tetejüket.
Sütőlemezre tettem a formákat és 200 fokon pirosra pirítottam.
Tálaláskor locsoljuk meg a maradék sajtmártással és szórjuk meg petrezselyemmel és a ropogós bacon falatokkal.
 Aki szereti nyugodtan használjon kaprot, remekül megy hozzá.



8 megjegyzés:

  1. Janka, határtalan a fantáziád! Remeket alkottál megint! Egy olyan kis piteformában sült csomagocskát szívesen eltüntetnék:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet Gedi, tényleg nagyon finomra sikeredett :) Küldöm a csomagot :)

      Törlés
  2. Ez nagyon a kedvemre való megint, jó ötlet volt a rákocskákat beletenni, én imádom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Trollanyu, hogy tetszik neked :)

      Törlés
  3. Imádom a rakott krumplit, de így még soha sem ettem. Biztos finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk pedig felkerül az étlapra, nagyon guszta mindkét változatban! :) Rákot nagyon ritkán eszünk, ilyen formában is szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen ajánlom Hankka, Nálunk hatalmas sikere volt :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...