2014. január 28.

ZEBRATORTA (zebra cake)

zebra cake Zebratorta

Régen szemezgetek ezzel a tortával. Valamikor láttam Loren Pascal által elkészítve. A BBC oldalán megkerestem a receptet, aztán nekiálltam, de valami nagyon nem stimmelt.  Szerintem rengeteg liszt van a receptben és egy kemény massza lett a végeredmény, ami landolt is a kukában. Nem tudom, hogy én tévedtem - e ekkorát vagy a recept, de nem hagytam magam eltántorítani a sütéstől. Szerencsére csak a fele tésztát kukásítottam, így bekevertem még egy féladagot lesz ami lesz alapon és lőn torta lett belőle.
Belinkelem az eredeti receptet, de leírom az én változatomat, ami tetemes mennyiségű liszttel kevesebb.
Egy nagyon finom, abszolút nem száraz piskótára emlékeztető süti a végeredmény. Így önmagában is nagyon finom, puha, de aki jót szeretne magának, hallgat rám és mirelit erdei gyümölcskeverékből készít hozzá egy öntetet. 
Eredeti recept ITT olvasható, vagyis már nem. Sajnos mostanra leszedték az oldalról a receptet, valószínű rájöttek, hogy baromság volt.

A recept hozzávalói

4 egész tojás
175 gramm liszt + 3 e.k
2,5 dl étolaj
2 e.k. kakaó
1,5 t.k. vaníliapaszta
1/2 citrom reszelt héja
1 e.k. Amaretto likőr
1-1 t.k. sütőpor
15 dkg cukor
1 dl tejszín
1 e.k. joghurt
1 csipet só


A torta elkészítése

A 4 tojást üssük fel egy nagy tálba, adjuk hozzá a cukrot, olajat, tejszínt, joghurtot és keverjük simára egy elektromos habverővel. Amikor sima a keverék szitáljunk hozzá 175 gramm lisztet, 1 csipet sót és ezzel is keverjük simára. A kikevert tésztát óvatosan öntsük ketté.
Az eredeti recept szerint a világos tésztához 175 gramm, a kakaóshoz 125 gramm lisztet kéne adni.
Nekem ekkor adódott a problémám, mert a világos tésztához kimértem a 175 gramm lisztet, elkevertem a sütőporral és a keverékbe zúdítottam és borzasztó sűrű lett. Ezért a másik feléhez, amit a kakaósnak szántam csak a kakaót kevertem el sütőporral, lisztet nem és tökéletes lett az állaga.
 Ezért az újra kevert vaníliáshoz kanalanként kevertem a sütőporos lisztet, nagyon kevés kellett. Itt már nem mértem le, hogy hány deka liszt ment a tésztába, de nem sok, 2 vagy 3 kanál. A palacsintatésztától jóval sűrűbb, kanalazható tésztát kaptam.
Persze előfordulhat, hogy én mértem ki rosszul az első adag lisztet, vagy az M méretű tojások kicsik, és a recept tökéletes.
 Nem akartam megint megsütni, hogy ellenőrizzem. Majd,úgyis referáltok :)


A kakaósat Amaretto likőrrel ízesítettem, a vaníliáshoz pedig vaníliapasztát adtam és egy kevés reszelt citromhéjat.
Kenjünk ki vajjal egy 23 centis tortaformát és a közepére tegyünk egy kanállal ez egyik tésztából, majd ennek a kupacnak a tetejére a másik tésztából és ezt váltogassuk addig, amíg tart a massza. Persze, ha nem lesz tök-életes, az senkit se zavarjon, nekem is megfolyt, de a végén jól fog mutatni.
 A sütőt melegítsük elő 180 fokra és tegyük be a sütit. Én hőlégkeverésen sütöttem, de hamar barnulni kezdett a teteje, ezért 15 perc elteltével levettem 165 fokra és ezen a hőmérsékleten sütöttem készre. Tűpróba a közepébe hasznos tud lenni, szerintem 40-45 perc alatt sült meg.

Elkészült színesben, IDE kattintva megnézheted.

Elkészült színes koszorúformában citrommázzal is, IDE kattintva meglátod.

Tipp: Amennyiben szélesebb csíkokat szeretnétek nagyobb adag tésztákat kanalazzatok 1-1 színből a formába.

Zebratorta





6 megjegyzés:

  1. Szépséges lett, jó ötlet hozzá a gyümölcsös öntet, nagyon fincsi lehet együtt! :)

    VálaszTörlés
  2. Én mindenképpen maradok a Te receptednél! Annyira szép, hogy ez csak finom lehet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gerdi, köszönöm szépen a bizalmadat :)

      Törlés
  3. A négyéves unokámnak a születésnapjára bevonultam a ' Zebi' sütenényemmel én voltam a SZTÁR. Gyors és egyszerű. Csokoládé sodó volt mellékelve.
    Nagyon nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Judy! Szuper, hogy sztár lettél ezzel a tortával :) Örülök, hogy a segítségedre lehettem :) A csokoládésodó is remek választás volt hozzá.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...