2014. január 15.

SPAGETTI KOLBÁSZOS KELKÁPOSZTARAGUVAL PIRÍTOTT FEKETE SZEZÁMMAL

spagetti kolbászos kelkáposztaraguval, pirított szezámmal
Ez most megint egy igen gyorsan elkészíthető tészta. Gondolom nem ez lesz a legnépszerűbb bejegyzésem, de én imádtam. A pirított fekete szezámmagok hihetetlen módon feldobták.
A kolbászos kelkáposztás bulgur már egyszer bejött, így egyértelmű volt a kolbász és kelkáposzta páros.
Szeretem az ilyen kihívásokat, amikor gyorsan kéne valami és semmi konkrét ötletem sincs. Kipakolom a hűtőt és elkezdem aprítani a megtalált alapanyagokat és fogalmam sincs még az elején, hogy mi lesz belőle - nálam ez gyakran megesik - így készült ez az étel is. A végeredmény pedig várakozáson felülire sikeredett.
A fekete szezámok apró egérkakiknak tűnhetnek, de ettől az apróságtól vonatkoztassunk el :)

Hozzávalók

1 csomag spagetti
1/2 fej kisebb kelkáposzta
10 dkg száraz csípős kolbász
10 dkg füstölt tarja
1 marék fekete szezámmag
3 dl tejszín
1/2 dl főzőlé
1 e.k. reszelt Parmezán
1/2 k.k. őrölt kömény
1 k.k. oregánó
1/2  k.k. őrölt fekete bors
kevés Cayenne bors
kevés csilipehely
1 e.k. olíva
10 dkg reszelt sajt (nálam Ementáli)


Elkészítés

A tésztát dobjuk lobogó sós vízbe és főzzük  fog-keményre.
Amíg fő a tészta készítsük el a szószt.
A kolbászt és a tarját vágjuk apró kockákra, a kelkáposztát vékony csíkokra.
Egy nagyobb serpenyőbe öntsünk pici olívát és dobáljuk rá a kolbászt. Amikor szépen lepirult a kolbász és kiengedte a zsírját, adjuk hozzá a tarját. Kicsit forgassuk össze, majd jöhet a felcsíkozott kelkáposzta. Sózzuk, fűszerezzük, majd 1 perc pirítgatás után öntsük fel a tejszínnel, adjuk hozzá a reszelt Parmezánt. Forraljuk össze.
Nem kell sokat főzni, nehogy a kelkáposzta elveszítse a frissességét. elég neki az 1 perc pirítás és a 2 perc forralás.
Közben egy  serpenyőben pirítsuk meg a szezámmagot.
A kifőtt tésztát borítsuk a ragura. A szezámmag felét keverjük hozzá.
Nagy lángon forgassuk össze a szószt a tésztával, ha kell kevés főzőlével hígítsuk, majd tálaljuk bőséges reszelt sajttal és a pirított szezámmaggal.


10 megjegyzés:

  1. Elugorhatnál hozzám összedobni egy ilyet ebédre! :)

    VálaszTörlés
  2. Nálam népszerű, istenien néz ki:) Nálunk kínai kel kapható, azt szoktam használni, isteni friss íze van, kelkáposzta csak ritkán van, pedig azt is szeretem. A fekete szezámmagot is szeretem, úgy fel tudja dobni az ételeket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Trollanyu, hogy neked is tetszik ez a tészta. Nekem nagyon bejött :)

      Törlés
  3. Nem semmi kaja kerekedett a hűtőd tartalmából! A fekete szezám más ízű, mint a sima? Nem emlékszem, hogy ettem volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fekete szezámnak hasonló az íze a fehérhez. A fehér is finom lenne ehhez a kajához, én főleg a színe miatt használtam most.

      Törlés
  4. Hú, ez nekem nagyon, de nagyon bejönne!!! :-)

    VálaszTörlés
  5. Elvonatkoztattam :), és nagyon tetszik a recept, abszolút nem csodálom, hogy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankkám örülök, hogy sikerült elvonatkoztatnod :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...