2014. január 31.

PARADICSOMOS HÚSGOMBÓCOK RIZSTÉSZTÁVAL


Mostanában elég gyakran készül. Mindig változtatok rajta egy kicsit, így mindig meglepetés az íze. Persze a tészta is változik, van amikor spagetti kerül mellé, vagy amit éppen találok, most rizstészta nap volt és a rozmaring zamata uralta az ételt. Kakukkfű, bazsalikom vagy az oregánó szintén tökéletes választás hozzá.

Hozzávalók

60 dkg sertés-marha darált hús
1 t.k. szárított rozmaring
1/2 t.k. bors
1/2 szál póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 e.k. balzsamecet
kevés csilipehely
1/2 t.k. oregánó
1 t.k. őrölt kömény
2 e.k. zsemlemorzsa
1 szál friss rozmaring
1/2 cs. petrezselyem

1 csomag rizstészta

kevés olaj
1 fej vöröshagyma
1 hámozott paradicsom
2 dl sűrített paradicsom
1 t.k. cukor
1/2 t.k. szárított rozmaring
1 szál friss rozmaring
kevés szárított oregánó
3 babérlevél
1 zellerszál
1/2 t.k. bors
1 t.k. só

3 e.k. olaj a sütéshez


Elkészítés

Először is a húsgombócokat készítsük el. A vegyes darált húst és a fűszereket tegyük egy tálba és alaposan gyúrjuk össze. A petrezselymet és a pórét kockázzuk nagyon apróra, a fokhagymát reszeljük. Én azért adtam hozzá 2 e.k. zsemlemorzsát, mert kissé laza volt a massza állaga és így könnyebb volt formázni, de nem kell mindig hozzá.
Az elkészült masszából vizes kézzel formázzunk apró gombócokat.
A szószhoz aprítsuk fel a hagymát, amit kevés olajon dinszteljünk meg. Én még a dinsztelés közben hozzáadom a cukrot és oregánót. Amikor üveges a hagyma öntsük rá a hámozott paradicsomot és a sűrített paradicsomot majd öntsük fel 2 deci vízzel. Sózzuk, fűszerezzük és főzzük negyed órát, az sem baj, ha többet.
Nekem most egészben volt a paradicsom, ezért leturmixoltam, majd visszaforraltam.
A húsgolyókat süssük barnára kevés olajon. Hamar elkészülnek, hiszen aprók.
A kisült húsgombócokat szedjük az elkészült paradicsomszószba. Forraljuk össze.
A tésztát főzzük ki.
Szedjünk a tányérra egy adag tésztát, majd a tetejére a paradicsomos gombócokat.
Persze egy kis reszelt parmezánnal fel lehet még dobni, nekem sajnos elfogyott.

paradicsomos húsgombócok rizstésztával

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finoman, ízesen fűszerezted, fincsi lehet! :) Guszta a rizstésztával! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Kérlek, kukkants be a blogomra, meghívtalak "játszani"! :)
    http://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Káoszkapitány :) Benéztem hozzád, de valamiért nem tudok üzenetet hagyni. Nagyon szépen köszönöm, hogy gondoltál rám, de ennek a játéknak már eleget tettem 2 bejegyzéssel előbb :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...