2014. január 19.

KIVIKRÉM (KIWI CURD)

kivikrém (kiwi curd)
Pakolásztam pár kivit, mert nem tudtam, hogy mit kezdjek velük. Valami krémet vagy fagyit szerettem volna, de nem volt ötletem a kivitelezésére. Ekkor láttam meg Konyhalál oldalán ezt a kiwi curd receptet. Nem vesztegettem az időt, gyorsan el is készítettem az én verziómat.
Próbáltam megmenteni a színét, ezért adtam hozzá kevés citromsavat, de nem segített a dolgon ez a pici mennyiség. A végén pedig átpasszíroztam, hogy megszabaduljak a magok nagy részétől, de azért maradt benne egy kevés, mert a felhasznált cukor is tele volt apró vaníliamagokkal és a kiviben is voltak picik, amik átszaladtak a szűrűn, de ez a kevés fekete pötty, még jól is mutat szerintem.
Most néztem, hogy ez a 400. bejegyzésem a blogon. Meglepődtem :)

Hozzávalók

5-6 nagyobb érett kivi
1 lime reszelt héja
1/2 lime leve
1 k.k. étkezési citromsav
10 dkg vaj
10 dkg cukor
2 e.k. méz
2 nagy tojás (kisebből 3)


Elkészítés

A kiviket tisztítsuk meg és vágjuk kockákra.
Tegyük egy lábasba, adjuk hozzá a cukrot, mézet, citromsavat, lime reszelt héját és  a levét. Forraljuk fel. Addig főzzük, amíg a cukor teljesen elolvad. Ez 2 perc maximum. Vegyük le a tűzről és botmixerrel turmixoljuk krémesre. Adjuk hozzá a vajat és addig kevergessük, amíg teljesen felolvad benne. Addigra már kihűl annyira, hogy a tojásokat hozzáadhassuk. 
Tegyük vissza a tűzre és kis lángon addig főzzük, sűrű kevergetés mellett, amíg pudingszerűen besűrűsödik.
Egy szűrő és fakanál segítségével passzírozzuk át, ez annyira nem fontos, de szebb lesz. Egy-két képen látszik kicsit, a magvas krém.
Tegyük csavaros üvegbe és a hűtőben pár napig eláll.
Tökéletes sütemények töltésére, palacsintába, öntetnek.....
Kissé savanykás az íze, sajnos az élénk zöld színét elveszti hőhatására, pedig minimális ideig főztem. A zöld szít egy kis ételfestékkel vissza lehet hozni, én nem tettem.
 Aki édesebben szereti, adjon hozzá több cukrot, érdemes menet közben megkóstolni. 

Kivikrémmel töltött palacsinta recept ITT olvasható.


kivikrém (kiwi curd)



8 megjegyzés:

  1. Jó ötlet kiviből krémet készíteni, nagyon finom lehet! :) Gratulálok a bejegyzésszámhoz, cél a félezer! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka :) Nem tudom mennyi a cél, de számomra is megdöbbentő ez a 400.

      Törlés
  2. Kis szorgalmas, finomakat süt, főz, közzétesz, én nem lepődtem meg a 400. számon:-) Csak így tovább!
    Finom lehet ez a krém, csak úgy simán kikanalazva is:-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Gerdi :) Úgy látom egyszerre voltunk egymásnál :) Amikor elkezdtem a blogot, az volt a terv, hogy legyen legalább 300 recept fenn. Ez annyira távolinak tűnt akkor és el is feledkeztem róla.

    VálaszTörlés
  4. Ó, eszembe sem jutott volna kiwiből. Ez mekkora. Tuti kipróbálom, köszi Janka :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyed Marka :) Ma palacsintába töltöttem, nagyon finom volt :)

      Törlés
  5. A zöldhöz azódabikarbona jobb mint a citromsav. Az a fehérekhwz.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...