2013. november 13.

KARAMELLÍZÁLT FEHÉR CSOKOLÁDÉ DESSZERTEK

Karamellízált fehér csokoládé desszertek

Amikor megláttam Praliné Paradicsom oldalán a karamellízált fehér csokoládét tudtam - el fogom készíteni.
Valami mindig közbeszólt, vagy a csokit ettük meg, vagy időm nem volt... Végere sor került rá.
No, de nem volt ez olyan nagyon egyszerű! 
Én a nagy okos, aki mindent megold, nem szeret  segítséget kérni és úgy gondolja nincs lehetetlen küldetés számára...a teljes kétségbeesés határára kerültem.  Már jó fél órája a sütőben figyelt a csoki, amikor rájöttem, hogy segélyhívás nélkül a kukában fogja végezni. Szerencsére Praliné Zsuzsi azonnal a segítségemre sietett és megnyugtatott, türelem, kitartás.. meg ne próbáljam feladni.
Nem adtam fel és elkészült!!! Még egyszer köszönöm szépen a segítséget Zsuzsának.
Leírom bonyodalmaimat, hátha segítség lehet másoknak.
Hozzávalók

200 g. fehér csokoládé
szilikonkapszlik
türelem
kitartás
díszítéshez( dió, mandula, grillázs, só, liofilízalt gyümölcsök, aszalványok...)


Elkészítés

A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk.
Egy sütőtálat kibélelünk szilikonos sütőpapírral.
A sütőt 110 fokra állítjuk és betesszük a csokoládét.
20 percenként megpróbáljuk megkeverni. Nekem ekkor kezdődtek a problémáim, mert egyre szilárdabb lett a masszám, lehetetlenség volt keverni. Ezen a ponton, akkor is keverni kell, ha lehetetlenség :)
40 perc után már nagyon aggódtam, de Zsuzsi megnyugtatott, keverjed valahogy, hát én kevertem valahogy.
Egy idő után kezdett a színe sötétedni, de az állaga egyre elkeserítőbb lett, de én nem adtam fel, kevertem.
Majdnem 2 óra telt el, amikor a színe és az íze egyértelműen a karamellre emlékeztetett, viszont volt egy tál morzsám, amiről legvadabb álmaimban sem tudtam elképzelni, hogy egyszer még folyékony lesz. Az lett!!
Fogtam a titkos fegyvert a botmixert és elkezdtem vele megdolgozni a morzsalékot. A csoda megtörtént egyre krémesebb lett. Legalább 6-7 percig turmixoltam, és gyönyörű, fényes, egynemű, bársonyos lett.
Itt már madarat lehetett volna velem fogatni, olyan boldog voltam :)
Visszatettem a vízgőzre és újra felmelegítettem, majd levettem és sűrűn kevergetve visszahűtöttem.
Először bonbonokat szerettem volna készíteni belőle, de elég sűrű volt a csoki és kakaóvajam nem volt itthon, hogy vékonyítsam. Ezért kapszlikba öntöttem olyan fél centi vastagon és a tetejüket telepakoltam mindennel ami a kezem ügyébe került, majd a hűtőbe tettem fél órára. Dermedés után kiborogattam.
Nagyon, de nagyon finom, az állaga is tökéletes. Első nekifutásra elég mutatósak is lettek.
 Bánom, hogy nem dupla mennyiséget készítettem.
Én a Lidl-ben vásároltam ezt a csokit amiből készítettem. Fin Carré a márkája. Gondoltam, hogy jó lesz, mert ezt gyönyörűen fel lehet olvasztani, nem úgy mint a Bocit. Érdemes más márkájú csokoládéval is próbálkozni, lehet azok könnyebben karamellízálódnak. Zsuzsi ajánl márkákat az oldalán, érdemes tanulmányozni.
A lényeg: ki kell próbálni, hiszen nagyon finom és mutatós. Remek ajándékötlet is. Én mindig hatalmas sikert aratok, ha saját készítésű csokoládékkal lepem meg ismerőseimet.
Sok sikert :)



19 megjegyzés:

  1. én miért nem merek sosem nekiállni? pedig úúúgy csábít! baromi jól néz ki, tuti, hogy egyesével, szép lassan, apránként harapdálva élvezkednék, és egy darabot nem adnék senkinek! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy én is így vagyok vele Dina :) Mindenki megőrül érte :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta, de ahogy olvastalak problémáiddal egyből arra gondoltam hogy én ezt biztos nem fogom kipróbálni. Talán ha nagyon ellazult lennék. Enni viszont szívesen megenném!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát Éva, némi alkoholra nekem is szükségem volt az elkészítése közben :)

      Törlés
  3. Jajjj, de szuper, nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült, szurkoltam nagyon! :)

    VálaszTörlés
  4. Meg is osztottam, remélem, nem baj :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon örülök Zsuzsi :) Nélküled nem jött volna létre, köszönöm :) Én örülök, hogy érdemesnek tartottad a megosztásra.

      Törlés
  5. Köszi, hogy kitették az fb-re, kár lett volna kihagyni, biztos nagyon-nagyon-nagyon finom, karamellizált csokit még nem ettem, MÉG, de majd most!
    Csodásan néz ki, megküzdök vele én is!
    Gratulálok, köszi a receptet és a leírást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor jó küzdést kívánok Kolozsgabi :) Megéri, mert mennyei :)

      Törlés
  6. Remélem a Mikulás csakis ilyet hoz a csizmámba!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reménykedjünk abban, hogy elég kitartó és türelmes a Mikulás :)

      Törlés
  7. Nagyon élvezetes olvasmány kerekedett a karamellizált csoki készítéséről! Örülök, hogy ilyen sikerélményed lett a művelet végére, és nagyon díjazom Zsuzsi segítségét.
    Olvasás közben nagy kedvet kaptam az elkészítéséhez, de épp nincs itthon fehércsoki, nálunk most nagyon hűvös, nyálkás idő van, meg már elég késő is van...szóval elnapolom, vagy talán elhetelem, de ezt egyszer biztos én is kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó Marisz! Készítsd el, mert nagyon finom. Nem győzöm bezsebelni a dicséreteket.Tényleg csak türelem kell hozzá és hinni benne, hogy sikerülni fog :) Zsuzsi nagyon aranyos volt, hálás is vagyok érte :)

      Törlés
  8. Húh, de szépek! Egy picike jut nekem is? :)

    VálaszTörlés
  9. Erről most sajnos lekéstél Csigabige :( Nem tudtam elég jól eldugni...és elfogyott :( legközelebb :)

    VálaszTörlés
  10. Zsuzsinál valahogy lemaradtam róla, nálad csodálkoztam rá erre a gyönyörűségre! :) Zseniális, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  11. The recipe makes more glaze than needed, but it is easier to coat with a larger amount. The excess can be scooped back off the baking tray and used, warmed up, as a sauce for ice cream. nursing essay writing service

    VálaszTörlés
  12. Hay, This is Alina. Such a great post and brilliant info sharing. Now, I am an Professional Academic Writer and I am also expert in Nursing Dissertation Aims and interesting Ideas So, visit my website and free dissertation topics.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...