2013. november 10.

CIGÁNYPECSENYE FÜSTÖSEN, PARÁZSBAN SÜLT BURGONYÁVAL ÉS FRISS SALÁTÁVAL

Cigánypecsenye

A cigánypecsenye igen kedvelt és felkapott étel volt hajdanán. Manapság elég ritkán szerepel az éttermek kínálatában, pedig megérdemelné.
Én most nem egészen a tradicionális változatot készítettem, mert kedvünk kerekedett begyújtani a faszénsütőt és kissé diétásabbra vettem a figurát.
Én nagyon szeretek hűvösebb napokon a szabadban sütni. Jól esik a parázs melege, finom illatok terjengenek és egy pohár ital  kíséretében úgy érzem, hogy kerek a világ.
Természetesen otthon a konyhában egy serpenyőben elkészítve is kiváló, hiszen az eredeti is úgy készül. Akkor a kisütött szalonna zsírján kell megsütni a húsokat, majd pici vízzel összeforralni, hasábburgonyával tálalni.

Hozzávalók

80 dkg kicsontozott tarja
20 dkg füstölt szalonna
6 evőkanál mustár
5-6 gerezd fokhagyma
bors
(nálam került még a pácba 1 t.k. erős paprika )
pár szem burgonya
3 evőkanál olaj
saláta kedvünk szerint


Elkészítés

A hússzeleteket klopfoljuk ki szép vékonyra. Sózzuk, borsozzuk.
A mustárt és a reszelt fokhagymákat keverjük el pár kanál olajjal és ezzel a páccal alaposan kenjük be a szeleteket. Nálam került kevés csili és kömény is a pácba, de ez nem kötelező. Legalább fél órát pihentessük, de az sem baj, ha egy napra így felejtjük .
A burgonyákat vágjuk be középen, sózzuk, borsozzuk, öntsünk rá picike olívát, vagy vajat. Csomagoljuk alufóliába és dugdossuk a parázsba, vagy a sütőbe aki a konyhába készíti.
A szalonnát szeleteljük 1 centi vastag szeletekre és vagdossuk be. 
Én a rácson sütöttem meg a szalonnát is és a rácsot bekenegettem a zsírjával, majd így sütöttem meg a húsokat. Figyeljünk oda, mert nem szabad túlsütni a húsokat, mert akkor élvezhetetlen cipőtalpakat kapunk!
Nálam friss kevert saláta és a fóliában sült burgonya került még a tányérra. Igazán remek és egyszerűen elkészíthető étel.


Cigánypecsenye


8 megjegyzés:

  1. Azt a mindenit, de jól néz ki! Jövő hétvégén kiküldöm Férjuramat húst sütni:-)))

    VálaszTörlés
  2. De régen ettem, pedig tényleg nagyon finom étel! :) Így, szabadtűzön sütve még finomabb lehet az íze! :)

    VálaszTörlés
  3. De rég ettem egy jó cigánypecsenyét.... Embertelenül guszta!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Húh, de guszta! Jól esne most vacsira! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csigabige :) Fénypostán küldök egy kis kóstolót :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...