2013. október 22.

ZÖLDBORSÓS CSIRKEMÁJRAGU RIZSTÉSZTÁVAL

Zöldborsós csirkemájragu rizstésztával

Megint egy roppant egyszerű ételt hoztam. Gyerekkori menza egyik emléke ez az étel, ami mindig vizes és zsíros volt, szóval borzasztó. Szerintem soha senki nem ette meg. A legédesebb, hogy a mai napig ez a menzák réme, mert amikor mondtam a lányomnak, hogy mit készítettem ebédre hanyatt homlok elmenekült a konyhából, nem volt hajlandó megkóstolni, pedig finom lett egy kicsit felturbózva. Még szerencse, hogy az apja boldogan befalatozta.

Hozzávalók

1 kg csirkemáj
2 nagy fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
1 kisebb zöldborsó konzerv
2 szem paradicsom
rengeteg bors
1 e.k. pirospaprika
1 k.k. majoránna
1 k.k. csilipehely
1/3 k.k. kömény
1 e.k. worcestershire szósz
2 e.k. olaj
1,5 dl víz
1 t.k. keményítő
1 csomag rizstészta
1 csokor petrezselyem

Elkészítés

A hagymákat tisztítsuk meg és kockázzuk fel.
Az olajon dinszteljük meg.
A paradicsomokat szintén kockázzuk és adjuk a megdinsztelt hagymához.
A májat alaposan mossuk át, csepegtessük le, és vágjuk ketté.
Tegyük a hagymára.
Fűszerezzük paprikával, borssal, csilivel egy leheletnyi köménnyel és pirítsuk le.
Adjuk hozzá a zöldborsót.
 Öntsük fel a keményítővel elkevert vízzel, adjuk hozzá a worcestershire szószt és reszeljük bele a fokhagymákat.
Forraljuk 2-3 percet.
A végén keverjük el benne a felaprított petrezselyem nagy részét.
Tálaláskor szórjuk meg a maradékkal, én még egy kis csiliszósszal is meglocsoltam.
Csak akkor sózzuk meg, ha elkészült.
A tésztát dobjuk lobogó, sós vízbe 2 percre, majd öblítsük át.
Jó étvágyat :)





4 megjegyzés:

  1. Csakis finom lehet, istenien néz ki! :) Nagyon tudom értékelni az ilyen gyors, egyszerű recepteket, mostanság nem jut túl sok idő a sütés-főzésre! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Hankka :) Nem ártana egy kicsit lazítanod, mert nem vezet jóra ez a sok- sok munka. Nekem is a kedvencem az összes 15 perc alatt összedobható étel :)

    VálaszTörlés
  3. Mikor teszed bele a borsót? Valahogy kimaradt a receptből...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de hülye vagyok!!! Köszi, hogy szóltál. Amikor a máj már kapott egy kis színt, felöntés előtt. Ez most konzerv volt, nem kellett puhítani. Javítom :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...