2013. szeptember 2.

VÖRÖSBOROS, GYÖMBÉRES SZILVALEVES

Vörösboros szilvaleves

Nagy siker nálunk a gyümölcsleves, teljesen mindegy, hogy milyen gyümölcsből készül.
A szilva érdekes gyümölcs - talán az egyetlen, amit nem szeretek önmagában fogyasztani, de feldolgozva (lekvár, leves, csatni, sütitöltelék....) imádom.
 Ez a leves is szenzációs lett, krémes és zamatos, a színe pedig csodás.
Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető és szerintem mindenki szereti.

Hozzávalók

1 kg kék-szilva és ringló vegyesen + 4-5 db.
3 dl vörösbor
2 dl tejszín
1 evőkanál keményítő
1 kiskanál szárított gyömbér
1 rúd fahéj
4-5 szem szegfűszeg
3-4 evőkanál cukor
1 kiskanál vaníliakivonat
1 citrom leve és reszelt héja


Elkészítés

A szilvákat kimagozzuk és negyedeljük, majd kevés cukorral megszórjuk és kis tűzre tesszük. Rányomjuk a citrom levét és hozzáadjuk a reszelt héjat is, a szegfűszeget és fahéjat is.
Amikor megfonnyadt kissé a szilva és kiengedte a levét (8-10 perc) akkor felöntjük a vörösborral és forraljuk még 10 percig.
A fazék tartalmát leturmixoljuk, majd visszatesszük a tűzre. Nekem nagyon sűrű lett, ezért 2 -3 dl vízzel hígítottam és ekkor adtam még hozzá a gyömbért és a vaníliát.
Turmixolás után érdemes megkóstolni és a cukrot pótolni.
A tejszínt keverjük csomómentesre a keményítővel, majd hőkiegyenlítéssel adjuk a leveshez. Hagyjuk összeforrni, majd tegyük félre lehűlni.
A maradék szilvát kockázzuk fel és tegyük a langyos levesbe és a hűtőben hűtsük le.

Fotózás közben képtelen voltam elhessegetni a darazsakat, így megörökítettem az egyiket a csésze szélén. Szerintem neki is ízlett :)




7 megjegyzés:

  1. A kis " alkoholista" darázs potyázik?:-)) Nagyon élethű ez a fotód! A levesed nagyon finom lehet, elképzelem milyen kellemes illata lehetett! Szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, komoly csatát vívtam a darazsakkal, vonzotta őket a leves illata :)) Örülök, hogy tetszik neked a leves Éva :) Küldök egy kis kóstolót, csak ne ijedjél meg a darazsaktól, amik kísérni fogják :)

      Törlés
  2. Gyönyörű a színe, és a borral és a fűszerekkel nagyon-nagyon finom lehet az íze is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nahát, én is így vagyok a szilvával, önmagában nem igen kell... nem vagyunk mi asztrológiai ikerpárok vagy mifene? ;-DDD

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...