2013. szeptember 3.

SZILVÁS MÁKOSGUBA TORTA KÉTFÉLE ÖNTETTEL


Mákosguba torta

Az őrületbe kergetett Teller - cake a szuperebbnél szuperebb guba tortáival. Nem bírtam tovább, ezért elkészítettem a saját változatomat. Recepteket nem igazán olvasgattam, mentem a saját fejem után ( mint általában ). Jelentem, remekül sikerült és hatalmas sikert arattam vele. Sokan ettük és mindenki eltüntette az utolsó morzsáig. A kétféle öntet és a torta belsejébe került szilvás réteg a mennyekbe emelte ezt az egyszerű édességet.
Nem sütöttem hozzá külön alapot, mert úgy gondoltam, hogy lesz elég tészta benne a kiflik miatt, jól tettem, tényleg nem hiányzott. 
 Hatalmas, magas szeletek lettek, a tortaforma karimáját sütőpapír segítségével magasítottam meg, hogy elférjen benne. 


Hozzávalók

10 db kifli
1,5 liter tej az áztatáshoz
30 dkg darált mák
10 dkg cukor
vaníliás cukor
4 egész tojás

1 kg szilva
1 k.k. fahéj
6 szegfűszeg
1 dl vörösbor
2 evőkanál nádcukor
1 citrom leve és héja
2 k.k. keményítő

1 főzős vaníliás puding
0,5 l. tej
3-4 evőkanál cukor 
1 k.k. vaníliakivonat


Elkészítés

A kifliket vastagon karikázzuk.
A tejet cukorral és vaníliás cukorral melegítsük össze és öntsük a kiflikarikákra.
A mákot daráljuk össze cukorral.
A szilvákat magozzuk ki, majd negyedeljük. Tegyük egy lábasba, ízesítsük cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, reszelt citromhéjjal, a citrom levével. Amikor levet engedett akkor öntsük fel a vörösborral.
A keményítőt keverjük el 1 evőkanál hideg vízzel és adjuk a főzethez. Ez 1-2 perc, ne főzzük túl, mert még sütni is fogjuk!  Amikor besűrűsödött vegyük le és osszuk két részre, ugyanis ebből lesz az egyik öntet is.
A szilva egyik felét turmixoljuk le, majd tegyük a tűzre és picike bor hozzáadásával ismét forraljuk össze, majd hűtsük.
A pudingot készítsük el, kicsit hígabbra, mint a leírás és ízesítsük igazi vaníliával, majd hagyjuk ezt is lehűlni.
Egy 26 vagy 28 centis tortaformát vajazzunk ki.
Sütőpapírból vágjunk le egy 10 centi széles hosszú csíkot és ezt tapasszuk a forma oldalára.
Kezdjük el lerakni  az áztatott kifliket, amiket gazdagon mákozzunk. Amikor 3-4 centi vastag a kifliréteg, akkor nyomkodjuk egyenletesre és kanalazzuk rá a fűszeres szilvát, majd újra jöhet a kifli és a mák.
Magasabb lesz, mint a forma, de a papírból készült karima megoldja ezt a problémát.
Addig pakoljuk, ameddig tart a kiflink.
A tetejét alaposan szórjuk meg a cukrozott mákkal.
4 tojást verjünk habosra vaníliás cukorral és ezt óvatosan csorgassuk a sütire. Én egy kanállal segítettem neki szétfolyni a kiflik közé.
Előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt süssük készre.
Melegen nem lehet szépen szeletelni, de langyosan már igen. A lehűtött vanília és szilvaszószokkal meglocsolva tálaljuk.




8 megjegyzés:

  1. Nagyon tudnám én is szeretni, csupa olyan finomság van benne amit kedvelek. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos lehet a szilvával megbolondított mákosguba, ami egyik kedvencem, egy ilyen hatalmas szeletet szívesen benyomnék:) Gondolkodom, hogyan tudnám most a diétámra szabra elkészíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, te szegény Trollanyu :( Borzasztó lehet nézegetned ezeket a kajákat. Jó nagy akaraterővel bírsz, az már bebizonyosodott :)

      Törlés
  3. Jól felturbóztad a mákos gubát, de abszolút jót tett neki, nagyon-nagyon guszta lett! :) Nemrég sütöttem én is mákos-szilvás sütit, úgyhogy tudom, hogy mennyire finom együtt. Hát még a kétféle öntettel! :) Kipróbálandó mindenképp, csorog a nyálam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik neked Hankka :) Érdemes kipróbálni, tényleg nagyon finom volt. Mi kilencen ettük és mindenki imádta :)

      Törlés
  4. ÁÁÁÁ, most meg Te kergetsz engem az őrületbe!!! :-DDD Fantasztikus, főleg nekem, egy mákimádónak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naa, azért !!!!! Végre nem Te kínzol engem :)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...