2013. szeptember 5.

SZEDERLEKVÁR


Nagyon szeretem a fanyarkás ízét és a mesés színét.
Rengeteg szedrünk lett, ezért most bőséggel jutott lekvárnak is.
Semmi cifraságot nem tettem vele, egyszerűen kevés cukorral és citrommal összefőztem. Nem kellett hozzá semmi sűrítőanyag, önmagát besűrítette. 
Én most 1 kg szederre írom le a receptet, de én sokkal többet készítettem.

Hozzávalók

1 kg szeder
15 dkg cukor
1/2 citrom leve
1/2 dl víz

Szederlekvár

Elkészítés

A megmosott szedret tegyük egy tiszta fazékba. Szórjuk rá a cukrot, löttyintsünk rá kevés vizet és facsarjuk rá a citrom levét.
Lassú tűzön, gyakran kevergetve főzzük addig, amíg kezdenek a szedrek szétesni  ez k.b. 25 perc. Én ekkor összeturmixoltam, hogy gyorsítsam a folyamatot.
Akit zavarnak az apró magvak, annak ekkor érdemes egy szűrőn átpasszírozni a lekvárt. Én a felét passzíroztam a másikat nem. Mind a kettő jó lett, de bársonyosabb és szebb a megdolgozott verzió.
Turmixolás ás passzírozás után újra forraljuk össze, majd sterilizált üvegekbe töltsük, tegyük rájuk a kupakokat és állítsuk fejtetőre.


2 megjegyzés:

  1. Imádom, a színét és az ízét is! :) Előre látom, milyen sok finomságot fogsz készíteni vele! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...