2013. szeptember 22.

ROZMARINGOS BÁRÁNYSÜLT HÁZI PITÁVAL ÉS PARADICSOMBA TÖLTÖTT PADLIZSÁNKRÉMMEL


Nem mondhatnám, hogy gyakran készül bárány a konyhámban, de hébe-hóba előfordul. 
Fő oka, hogy mostanában elég ritkán keveredek be a belvárosba, a kedvenc hentesemhez Sezgin-hez.
Ez itt most egy kicsit a reklám helye, de azt hiszem Sezgin bőven rászolgált erre. Mosolygós, kedves, mindent türelemmel elmagyaráz az áruja pedig mindig kifogástalan. A csodás húsokon kívül török joghurtot, pitát, teákat (amivel gyakorta meg is kínál), csodás fűszereket.....szoktam még itt vásárolni.
Nos a báránycomb is innen került az asztalunkra.

Hozzávalók

Kicsontozott báránycomb
nekem 1,5 kg volt
Fejenként 1 szép érett paradicsom
Padlizsánkrém

Pác a bárányhoz

1 citrom leve
3 ág friss rozmaring
1 dl olíva
1 t.k. csilipehely
1 evőkanál dijoni mustár
3-4 gerezd fokhagyma
1 t.k oregánó
1/2 t.k. Cayenne bors

Rozmaringos báránysült

A bárány elkészítése

Nekem most kicsontozott bárányhúsom volt, de a csontosat is ugyanígy kell elkészíteni.
A pác hozzávalóit keverjük el alaposan ( a fokhagymát zúzzuk szét).
A húsról a faggyút távolítsuk el.
A páccal jól dörzsöljük be, öntsük rá a maradékot és legalább egy napra tegyük a hűtőbe.
24 óra után, pihentessük egy órát a konyhában.
Sütés előtt sózzuk be, szépen göngyöljük fel a húst és kötözzük össze egy spárgával, mint a kötözött sonkát.
Tegyük egy hőálló tálba  és öntsük rá a pácot, adjunk hozzá 1-2 ág friss rozmaringot, majd alufóliával zárjuk le és 160-170 fokos sütőben süssük legalább 2 órát, majd vegyük le a fóliát a hőt emeljük 200 fokra és süssük még 20 percet. Szeletelés előtt pihentessük 20 percet és szabadítsuk meg a kötözőtől.


A pita hozzávalói

50 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő
3 dl langyos víz
1 csapott evőkanál só
1 t.k. cukor
3 evőkanál  extra szűz olíva

Pita elkészítése

Az élesztőt futhassuk fel a langyos, cukros vízben.
Amikor felhabzott adjuk a liszthez és sózzuk meg, majd dagasszuk ki a tésztát. Ezt tehetjük kézzel vagy horoggal vagy dagasztógéppel is. Én kézzel csináltam, remekül lehet közben relaxálni. Amikor benyomjuk a tésztát és szépen visszaugrik, na akkor a jó. Pihentessük fél órát, majd lazán gyúrjuk át és csípjünk le kis gombócokat.
A gombócokat nyújtsuk ki vékony körökre és egy forró serpenyőben süssük meg. Amikor hólyagosodni kezd a tészta, akkor fordítsuk meg és a másik oldalát is süssük meg.
Nem kell alá zsiradék.
Én k.b.12 cm átmérőjű korongokat nyújtottam, de természetesen lehet nagyobbakra is. Úgy emlékszem 12 db. pitám lett.

Rozmaringos báránysült házi pitával


A padlizsánkrém leírását ITT találjátok meg.

A paradicsomok tetejét levágtam és egy kiskanál segítségével a magjait kivájtam és ide töltöttem be a padlizsánkrémet, majd a kalapot visszahelyeztem a paradicsom tetejére.
A bárányt felszeleteltem és a pecsenyelével alaposan meglocsoltam. A pitákat négybe vágtam, a paradicsomot a tányér közepére tettem és felkarikázott lila hagymával megszórtam.




8 megjegyzés:

  1. Csodálatosan hangzik! Miért van az, hogy a férjeméknél gyakran esznek bárányt, de mindig csak pörköltnek? Így nekem is kellene! Na, majd lementem Anyósnak, hátha megszán egyszer....;-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod Zsuzsa, nekem még sosem jutott eszembe pörköltet főzni belőle :) A maradékból viszont leves lett, majd hozom azt is.

      Törlés
  2. Micsoda remek fogás! :) Nagyon finomat főztél, szuper körettel! :) Tökéletes, így, ahogy van! :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg remek fogás, így együtt, ahogy van:) Nálunk is ritkán van bárány, bár épp tegnap volt, mert itt ősszel van a bárányhús szezon, ilyenkor ez folyik a csapból is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár nálam is bárány folyna a csapból is :) Köszi Trollanyu :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...