2013. szeptember 15.

FŐTT - SÜLT CSIRKECOMBOK KÉKSAJTOS RUKKOLA SALÁTÁVAL

Főtt-sült csirkecombok

Én simán leélném az életemet csirkecombok nélkül, de a család imádja, így kénytelen vagyok készíteni, igaz elég ritkán. Gondolkoztam egy általam is szerethető verzión és bejött. Nagyon puha, szaftos volt belül, kívül pedig ropogós és a fűszerezésben sem volt hiány - még nekem is ízlett :)
Közel sem olyan bonyolult, mint ahogy a hosszúra sikeredett összetevők listája sugallná :).


Hozzávalók

Fejenként 2-3 alsó comb
Fejenként 1 hatalmas burgonya

1-2 evőkanál csiliszósz
1 k.k szárított oregánó

2 evőkanál olaj a sütéshez


Főzőlé

2 tyúkhúsleves kockából leves
4 babérlevél
4 gerezd fokhagyma
2 evőkanál szójaszósz
pár szem bors
1 k.k szárított gyömbér

Saláta

2 marék rukkola
pár szem paradicsom
1/2 kígyóuborka
2 evőkanálnyi aprított snidling
10 dkg márványsajt

Öntet

1 evőkanál dijoni mustár
1 evőkanál balzsamecet
1/2 dl extra szűz olíva
1/2 lila sonkahagyma
1 gerezd fokhagyma
1/2 citrom leve
5-6 levél friss oregánó
csipet só
bors
1/ k.k. szárított csili



Elkészítés

Egy fazékba engedjünk vizet, tegyük bele a csirkecombokat és a főzőlénél leírtakat. Fél óra alatt főzzük jó puhára a húsokat.
A sóval vigyázat, mert a kockák és a szójaszósz is sósak, de ha úgy érezzük, hogy elkél még némi só, akkor pótoljuk.
Hagyjuk a lében langyosra hűlni őket.
Egy szűrő segítségével szedjük papírtörlőre a langyos combokat és szárítgassuk meg.
Közben a burgonyákat vágjuk gerezdekre és azokat is főzzük elő az alaplében, de nem teljesen puhára, hiszen ropogósra fogjuk még sütni őket.
A krumplit is szedjük papírtörlőre és itassuk fel róla a nedvességet.
Egy  tapadásmentes serpenyőben hevítsünk kevéske olajat.
A combokat kenegessük meg kevés csiliszósszal, szórjunk rá oregánót és süssük ropogósra a forró serpenyőben. 2-3 perc elég oldalanként, mert a csiliszósz hamar megkaramellizálódik rajta.
Majd a megszárított burgonyagerezdeket szórjuk meg durva szemű sóval, kevés oregánóval és azokat is süssük át aranysárgára a serpenyőben.
A rukkolát, a felcsíkozott uborkát és a felkockázott paradicsomokat tegyük egy tálba, rá a snidlinget.
Egy kis tálkában keverjük el alaposan az öntet hozzávalóit. A hagymát vágjuk a lehető legapróbbra, a fokhagymát reszeljük.
Ezzel az öntettel  öntsük nyakon az előkészített salátát, de csak közvetlenül a tálalás előtt!
Halmozzuk a tányérra, morzsoljunk rá márványsajtot és helyezzük a tetejére a combokat, nyugodtan facsarhatunk rá egy kis friss citrom vagy lime levét.

Főtt-sült csirkecombok


 , 

6 megjegyzés:

  1. Ez annyira jól néz ki, hogy eszembe sem jutna csirkecomb nélkül leélni az életem!
    Blogkóstolóra keresgélek nálad, sütik előnyben:-) De szabályt is szeghetek, miért is ne? Még nem döntöttem, de majd értesülni fogsz róla:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Gedi :) Izgatottan várom, hogy mire esik a választásod. Amennyiben süti mellett döntesz, rengeteget fogsz találni.

      Törlés
  2. Nálunk inkább a mell a menő, én is leélném az életem comb nélkül simán, de azért néha kell a változatosság. Mondjuk egy ilyen tényért nem utasítanék vissza, nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a mellre szavazom, pedig finomra sikeredett ez is :)

      Törlés
  3. A férjem kivételével nálunk mindenki megeszi és szereti is a combot, szerintem ez a nagyon finom fűszerezésű változat is bejönne mindannyiunknak! :) Apa meg kapna helyette mellett, csirkéből csak ezt hajlandó megenni - ja, meg a májat! :)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk a férjem és a gyerek imádja a combot, én sosem leszek a rajongója, de ebből most kivételesen ettem egyet :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...