2013. szeptember 12.

FEHÉR CSOKOLÁDÉS KÓKUSZOS PILLETORTA RENGETEG SZEDERREL (lisztmentes)

Fehér csokoládés, kókuszos pilletorta szederrel

Amikor elkészítettem a csokoládés pilletortát málnával, már akkor szöget ütött a fejemben a fehér változata, de még nem tudtam hogyan fogom elkövetni.
A rengeteg szeder viszont segített helyére tenni a dolgokat.
Nos álmaimban hófehér volt a torta és tetején ez a csodás színű szeder, de ügye ez képtelenség, mert a fehér csokoládé is sárgás vajszínű, de szerintem így is gyönyörű.
Nekem már az is csoda volt, hogy összeállt és tényleg torta lett belőle. Az már csak hab a tortán, hogy isteni íze lett, ami  igazából annak köszönhető, hogy a fehér csokoládés kókusz gyönyörűen megkaramellizálódott az oldalán és a tetején is.

Hozzávalók

20 dkg fehér csokoládé
17 dkg vaj
2 evőkanál cukor
1 evőkanál sűrített tej
2,5 evőkanál darált kókuszreszelék
4 egész tojás
1.3 dl habtejszín

3 marék szeder
1/2 lime leve
2 evőkanál cukor
1 t.k. keményítő

Fehér csokoládés kókuszos pilletorta szederrel

Elkészítés

Tegyük egy tálba a vajat, cukrot, és a csokoládét majd vízgőz felett olvasszuk meg.
A Lidl vagy Aldi által forgalmazott fehér csokoládék biztos, hogy jók, a Boci nem alkalmas.
A kókuszreszeléket daráljuk meg egy kávédarálóban.  
A tojásokat verjük elektromos habverővel fehéredésig.
Ha felolvadt a csokoládé, akkor vegyük le a tálat és keverjük bele a ledarált kókuszt is és a sűrített tejet is.
Egy 18 centis tortaformát béleljünk ki sütőpapírral alul és oldalt is. ( én be szoktam kenni olajjal a formát és úgy könnyen rátapad)
Én 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, majd 10 perc után levettem 165 fokra a hőmérsékletet és 40 perc alatt készre sütöttem ( tűpróba).
Érdemes egy kis tepsit alátenni, mert nagyon híg a tészta és nekem szivárgott egy kicsit.
1 marék szedret tegyünk lábasba, adjuk hozzá az 1-2 evőkanál cukrot, 1/2 lime vagy citrom levét, picike vizet és forraljuk össze. Amikor megpuhult a szeder 1 kiskanál keményítővel sűrítsük be, majd egy szűrőn passzírozzuk át.
Az elkészült tortát hűtsük ki és ezután vegyük csak ki a formából. A tetejét kenjük meg a szederkrémmel, majd pakoljuk tele friss szederrel.
Kevés darált kókuszt keverjünk el porcukorral és ezzel szórjuk meg a tortát.
Alaposan lehűtve a maradék szósszal tálalva fogyasszuk.

Nem tettem bele lisztet és imádkoztam, hogy sikerüljön. Aki fél így elkészíteni az adjon hozzá 1-2 evőkanál keményítővel elkevert lisztet. Majd kipróbálom úgy is.

Fehér csokoládés kókuszos pilletorta szederrel


8 megjegyzés:

  1. Csodás ez a torta! Gyönyör a szememnek, és ha ehetnék egy kicsikét belőle akkor nekem is az lenne mert imádom a szedret. Nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Éva ! Ezzel most én is elégedett vagyok (kivételesen) :)

      Törlés
  2. Annyira jó, hogy kipróbáltad így is! Gyönyörű... Most már én is kénytelen leszek így is elkészíteni, köszi a házi feladatot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper!!!!! Így legalább lesz kivel tapasztalatot cserélnem :)

      Törlés
  3. Csoda guszta lett! :) Nagyon jó ötlet volt a fehér csokival megsütni, a szeder pedig abszolút passzol hozzá ízben! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka ! Az íze tényleg nagyon harmonikus volt:) Féltem, hogy nem fog összeállni, mert a fehér csoki nem mindig viselkedik úgy, ahogy én azt szeretném, de rendben volt.

      Törlés
  4. Ez valami mesés, fehércsoki és szeder a kedvenceim, micsoda jó ötlet volt, nekem jobban tetszik, mint a csokis. Csodálatosan néz ki és el tudom képzelni milyen finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Trollanyu!!! Tényleg nagyon finom volt :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...