2013. augusztus 6.

KOVÁSZOS UBORKA KENYÉR HELYETT KRUMPLIVAL (gluténmentes)

gluténmentes kovászos uborka

Ezt a megoldást még tavaly kipróbáltam és akkor megfogadtam, hogy ezentúl csak így fogom elkészíteni a koviubit. Hihetetlenül  ropogós marad, gondolom a burgonya keményítőtartalma miatt.
Bevallom nem tartozik a kedvenceim közé, de az egész család rajong érte. Képesek jéghidegen önmagában felfalni.
Ez is egy olyan recept, amivel minden család rendelkezik, de azért leírom.
A múltkor olvastam Hankkánál, hogy a felhasznált burgonya nagyon finom salátának, ezért nem kell a kukában landolnia - az enyém sajnos ott végezte :(

Hozzávalók

uborka kb. 1,5 kg
1 csokor kapor
5 gerezd fokhagyma
2 nagy ó krumpli
1 evőkanál só
 meleg víz
1 nagy befőttesüveg

Kovászos uborka


Elkészítés

A burgonyákat meghámozzuk és vastagabb karikákra szeleteljük.
Egy nagy üveg aljában elterítjük a burgonya felét.
Az ubikat alaposan megmossuk, a száras végüket levágjuk, majd hosszában bevagdossuk őket
és az üvegbe préseljük őket.
Beledobáljuk a fokhagymákat, rátesszük a kaprot és az üveg tetejét beborítjuk a felkarikázott burgonyákkal.
Meleg vizet engedünk egy kancsóba. 1 evőkanál sót elkeverünk benne és ráöntjük az uborkára. Öntsük tele az üveget.
Egy tányért tegyünk az üveg tetejére és állítsuk a napra.
Általában 2-3 nap alatt elkészül, de nekem most 30 óra elég volt, mert szinte forrt ebben a rekkenő hőségben.
Féltem is, hogy megpuhult, de szerencsére ropogós maradt.
Lehűtve fogyasztjuk.




6 megjegyzés:

  1. Már hallottam a krumplis változatról, de bármennyire szeretem is a kovászos ubit, idén újabbat már nem szándékszom készíteni. Nem gondoltam volna, hogy rá bírok unni, pedig most ez történt. Majd jövőre:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon boldogan tudnék élni nélküle, de a családom miatt megint készül egy adag :)

      Törlés
  2. Már olvastam erről a technikáról de sajnos még nem próbáltam ki. Imádjuk a kovászos uborkát az idén is csináltam pedig egy párszór de "rövid a memóriám" na majd legközelebb!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki Éva, mert nagyon nagy sikere van :)

      Törlés
  3. Amióta kipróbáltam krumplival készítve, azóta csak így készül nálunk is! :) Régebben én sem szerettem, ma már nagy kedvenc! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is maradok a krumplis változatnál, mert így mindig tökéletes lesz :) Már megint kidobtam a krumplit, pedig ki szeretném próbálni a salátádat :( Remélem legközelebb nem felejtem el !

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...