2013. június 19.

KENYÉRLÁNGOS vagy LANGALLÓ

kenyérlángos

A pizza után ez az egyik kedvenc maradékhasznosításom. Szerintem a lusta háziasszony ezzel tudja a legnagyobb elismerést kivívni. Tényleg akkor készül, amikor nincs kedvem paradicsomot főzni a pizzához és a hűtőben pedig sorakozik pár maradék.
Persze élesztőm nem volt, csak szárított, de így is tökéletesen sikerült. Csodás, hogy egy ilyen egyszerű valamivel, mennyi elismerést bezsebel az ember. 2 közepes tepsire volt elegendő a tészta és igen csak rekord idő alatt elfogyott. Kérdések a következők voltak - Van még??? Mikor sütsz megint?? Holnap is ehetünk ilyen finomat.....???
Szerintem ezek a kérdések magukért beszélnek :)

Hozzávalók

50 dkg liszt
3 dl víz
1/2 dl olíva
1 evőkanál só
1 cs. szárított élesztő
1 nagy pohár tejföl
4 gerezd fokhagyma
1 cs. kockázott bacon
pár szem gomba
1 szál kolbász
1-2 paradicsom
2 nagy fej lila hagyma
reszelt sajt
só, bors
snidling a díszítéshez
tálaláshoz csiliszósz és fokhagymás tejföl

kenyérlángos


Elkészítés

A lisztet a vízzel, olívával sóval és a szárított élesztővel dagasszuk össze. Hagyjuk fél órát kelni, majd gyúrjuk át és vegyük ketté. 
Én 2 közepes tepsiben sütöttem meg. 
A tésztából készítsünk 2 tepsi nagyságú lapot és pár percig süssük elő.
A tejfölt keverjük ki a sóval, borssal és sok reszelt fokhagymával és ezzel kenjük meg az elősütött tésztát.
A gombát szeleteljük fel.
A kockázott bacont kissé pirítsuk le és ezzel szórjuk meg a tejfölös tésztát.
A szeletelt gombát én megfonnyasztottam kissé a bacon zsírján, amire szórtam kevés borsot és petrezselymet és ezt is a tésztára tettem.
A kolbászt karikázzuk és pakoljuk ezt is a gombára.
A hagymát felkarikáztam és jól megszórtam vele a lángost, paradicsomkarikákkal díszítettem, majd vastagon beborítottam sajttal.
Forró 240 fokos sütőben ropogósra sütöttem.
Fokhagymás tejföllel és csiliszósszal tálaltam.
Természetesen a feltéteket mindenki kedvére variálhatja. Az elősütés sem olyan fontos, de nekem az a tapasztalatom, hogy így jó ropogós lesz a tészta és biztos, hogy jól átsül.

kenyérlángos

A képeket naplementekor készítettem és érdekes volt az ég, ezt is megmutatom nektek.



9 megjegyzés:

  1. A facebookról jöttem hozzád!Nagyon csábító ez a kenyérlángos!:-) Én is sokszor sütöm, de még nem került fel a blogomra.

    VálaszTörlés
  2. A naplementés képek is csodaszépek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm Nelli :) Én is gyakran készítem, de mindig elfelejtettem feltenni a blogra. Most résen voltam és gyorsan lefotóztam :))

    VálaszTörlés
  4. A kérdések és a fotók is magukért beszélnek, nagyon-nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  5. Imádni való!! ...és nagyon szép naplementés képeket készítettél.

    VálaszTörlés
  6. De szépek a fotóid! Meg a kenyérlángos is. Mi is szeretjük, Férjem szerint finomabb, mint a pizza.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi :) Igaza van a férjednek, nekem is néha jobban esik ez a verzió :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...