2013. május 7.

KÓKUSZRIZS NARANCSOS KARAMELLEL


Tudom van már egy kókuszos rizs a blogon, de ez egy kicsit más.Nagyon finom volt az előző is, de nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy lehetne még fokozni az élvezeteket :) Szerintem ez a tökéletes verzió. 

Hozzávalók

40 dkg rizs
15 dkg kókuszreszelék
6 evőkanál cukor (ízlésnek megfelelően)
1 k.k. vaníliakivonat
1/2 dl kókuszlikőr vagy szirup
k.b. 1 l. víz
1 cs. vaníliapuding
4 dl tej
10 dkg cukor
1 narancs
2,5 dl tejszín
kevés vaj
tejszínhab 
csokiöntet



A kókuszreszeléket én beáztattam előző nap egy fazék vízbe. Másnap a rizst átöblítettem és puhára főztem a  kókuszos vízben. 5-6 evőkanál cukorral édesítettem és kevés vaníliakivonattal és kókuszsziruppal ízesítettem.
A vaníliapudingból főztem egy kicsit hígabb pudingot és a langyosra hűlt rizzsel összekevertem. A hűtőben alaposan lehűtöttem.
A cukorból karamellt készítettem. Amikor szép barna színe volt egy evőkanál vajat hozzátettem, majd tejszínnel felöntöttem, amikor összeforrt levettem a tűzről. Reszelt narancshéjjal ízesítettem. Miközben hűlt gyakran kevergettem, majd ezt is a hűtőbe tettem. Tálalás előtt elektromos habverővel jó pár percig mixeltem, hogy szép krémes állaga legyen.
A narancs húsát gerezdekre vágtam és főzőedényben maradt kis karamellben lassú tűzön bevontam őket.
Tálaláskor a tálka aljára kanalaztam a karamellből, majd rászedtem a rizst. Tejszínhabbal díszítettem, amit szintén gazdagon meglocsoltam a karamellel, meghúztam csokiöntettel, egy gerezd narancsot a közepébe nyomtam és kevés grillázzsal megszórtam.
Isteni :)

  


16 megjegyzés:

  1. Jajjj, ezt nagyon-nagyon imádnám! És a háttérben megbújó tavat is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marka :))) Én is imádtam, tényleg jól sikerült :)))

      Törlés
  2. Hű, de guszta, látványos desszert! És milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Marisz!! Finom volt és igyekeztem szépre készíteni. Végre jó a gépem, így még a kép is sikerült :)

      Törlés
  3. Már a kép nézegetésétől is híztam!:) De azért nagyon szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  4. Óh, igen, Neked aztán van stílusod (ezt mindig is tudtam;-), így kell visszatérni egy kis pihi után: bummm bele a szívünk és a gyomrunk közepébe! ;-DDD Fantasztikus, máris előirányozva magunknak! :))

    VálaszTörlés
  5. Köszi Zsuzsám :))) Most megtanultam a leckét - ritkán kell írni a blogra és akkor mindenki örül :)))

    VálaszTörlés
  6. Nem lesz annyira ritka :) Most írom a holnapra valót :)

    VálaszTörlés
  7. Janka, ez gyönyörű és tényleg isteni finom lehet! :) Csodásan tálaltad! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép és finom desszertet készítettél amit most szívesen elfogadnék!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva köszönöm és küldöm a kóstolót :)))

      Törlés
  9. Te is karamellel csábítasz? Nagyon jól néz ki! Te aztán értesz az élvezetek fokozásához:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Gerdi :) Sajnos a karamellnek sem tudok ellenállni, pedig nem egy diétás cucc, de imádom :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...