2013. március 30.

WHISKY KRÉMLIKŐR OTTHON KÉSZÍTVE

whisky krémlikőr

A  tojáslikőr anyukám reszortja, ezért meg is hagyom neki. Én viszont erre a Bailey's szerű likőrre vagyok rákattanva és ezt sokkal jobban is szeretem. Idáig mindig hatalmas sikert arattam vele, ami most sem maradt el. Nem igazán tudom, hogy az eredeti receptben milyen alapanyagok szerepelnek. Én most a saját magam által kikísérletezett verziót írom le, aminek nagyon kellemes az íze. Szerintem nyugodtan lehet vele variálni, nem lehet elrontani. Egy szép üvegbe téve pedig remek ajándék is lehet(ne), ha marad(na) ☻

A recept hozzávalói

3 dl habtejszín 
3 dkg fehércsokoládé
3 dkg étcsokoládé vagy tejcsoki
1 csapott evőkanál instant kávé
2-3 evőkanál méz
picike fahéj
picike kardamom
3 dl whisky


Az ital elkészítése

A tejszínt öntsük egy edénybe és tegyük a tűzre. Adjuk hozzá a kávét, picit a fűszerekből és a mézet. Kevergessük melegítés közben. A felforrt tejszínt  öntsük a kis darabokra tördelt csokikra és szorgosan kevergessük. Hagyjuk langyosra hűlni. Én közben is néha átkevertem egy habverővel. Amikor kihűlt szűrjük át, hogy ne maradjanak az italunkban darabkák. A leszűrt, kihűlt tejszínes keveréket öntsük fel whiskyvel és tegyük üvegbe, majd a hűtőben hagyjuk kicsit összeérni. Én Ballantines-t használtam és 30% zsírtartalmú tejszínt. Nagyon finom, de igen erős így. Aki gyengébbre szeretné, az 4 dl tejszínnel készítse el, akkor a csokoládé mennyiségét is lehet növelni.
A mézből is lehet többet tenni bele, rugalmasan kezelhetőek az ízesítők :)

KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDENKINEK, AKI IDETÉVED!




2 megjegyzés:

  1. Nálunk is a tojáslikőr a favorit, bár idén csokilikőr készült, jövőre pedig mentve a krémlikőröd, nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, a csokilikőröd nekem is nagyon tetszik!!! Ez is nagyon jó lett, csak a tejszín és méz mennyiségét növelnem kellett, mert nagyon erős volt így. Átírom a receptben.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...