2013. március 31.

MÁKOS KALÁCSKOSZORÚ (MÁKVIRÁG)


Húsvét alkalmából mindig készül bejgli a kis konyhámban. Most kicsit újítottam a dolgon és koszorúnak sütöttem meg. A tésztát is megvariáltam, jóval kevesebb vajat adtam hozzá. Valami eszméletlen finom lett és szerintem gyönyörűséges. Nem forgattam ki a szeleteket, csak kipróbáltam simán bevagdosva és így is teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel.


Hozzávalók

tészta

45 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
2 evőkanál cukor
1 evőkanál vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál rum
6 dkg olvasztott vaj
1 tojás

töltelék

30 dkg darált mák
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
10 dkg cukor( ízlés szerint)
2-3 evőkanál lekvár
1 tk fahéj
kb. 1 dl tej

1 tojás a lekenéshez



Elkészítés

Az élesztőt elmorzsoljuk a 2,5 dl langyos, cukros tejben és felfuttatjuk.
A lisztet egy tálba öntjük, adunk hozzá 2 evőkanál cukrot és vaníliás cukrot, az olvasztott vajat és a tojást, majd ráborítjuk a felfuttatott élesztőt. Alaposan összedolgozzuk a tésztát és még 1-2 evőkanál rummal lazítjuk a tésztát. Deszkára borítjuk és jól meggyúrjuk, majd letakarjuk és hagyjuk a duplájára dagadni.
A töltelék hozzávalóit öntsük egy lábasba, adjuk hozzá a tejet és főzzük össze kis lángon, sűrűn kevergetve.
A megkelt tésztát nyújtsuk egy hatalmas téglalappá. Kenjük meg a mákkal, majd szorosan tekerjük fel. Vágjuk le a két végét és koszorút formázva ügyesen csúsztassuk egymásba. Nekem nem igazán sikerült, ezért egy leeső kis tésztadarabbal összetapasztottam.
 Sütőpapírral letakart lemezre helyezzük a koszorút. Én egy üres konzerves dobozt állítottam a közepére, hogy sülés közben is megtartsa a szabályos körformát.
1,5 cm széles csíkokban vagdossuk be, kenjük le tojással. A sütőt állítsuk 175 fokra, amikor bemelegedett újra kenjük le tojással, majd 20 perc alatt süssük szép barnára.
Hőmérséklettől, páratartalomtól....függ, hogy mennyi lisztet vesz fel a tészta. Amennyiben még lágy és ragacsos növeljük a liszt mennyiségét.







12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép "mákvirágot" sütöttél, és biztos nagyon finom volt! Én karácsonyra sütöttem ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marisz:) Nagyon finom volt, a lányom azt mondta, hogy jobb, mint a bejgli:)

      Törlés
  2. Ez a mákvirág állandó helyet kapna a konyhámban, na és a pocakomban...! ;-DDD Boldog Nyulat Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük és Nektek is Boldog Nyulat:))) A kalácsot felfalták a vendégek:(

      Törlés
  3. Csodaszép, nekem talán még jobban is tetszik így, mintha kiforgattad volna! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Ez, most kivételesen nekem is nagyon tetszik:))

      Törlés
  4. Nagyon ízléses és szép kalács:) Nekem is így jobban tetszik, mint kifordítva:)
    Üdv: Juditka konyhája

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juditka,nagyon örülök, hogy egyforma az ízlésünk:))

      Törlés
  5. De szép! Imádom a mákos kalácsot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem, de téged Gabriella nagyon nehéz utolérni:))))))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...