2013. január 24.

PALACSINTA FEKETE RIBISZKE LISZTBŐL SÜTVE, NARANCSLEKVÁRRAL TÖLTVE ÉS VANÍLIÁVAL NYAKONÖNTVE


Gondolom nem ismeri mindenki ezt a fekete ribiszke lisztet. Elmondhatom én sem igazán, mostanában ismerkedünk. Történt egy napon, betértem egy bioboltba. Nézelődtem és megakadt a szemem ezen a terméken. lelkesen felkaptam és rohantam vele az eladóhoz, hogy meséljen nekem erről valamit, mert én még nem találkoztam ilyennel. Nos, elég fura arcok meredtek rám, mert a dolgozók sem ismerték, egy hete forgalmazzák és semmi információval nem bírtak a termékkel kapcsolatosan. A címkéjén sem szerepelt semmi felhasználási javaslat. Sokat nem gondolkoztam rajta, megvettem és azóta nézegetem. Egyszer sütöttem vele hagyományos palacsintát, de nem ízlett igazán. Viszont nem hagyott nyugodni a dolog. Ugyanis valóban fekete ribiszke íze van és önmagában elég fanyar volt. Szerintem szárított vagy liofilizált ribizli megőrölve. Szép sötét lila színe van, de önmagában nem működik lisztként.
Azt hiszem most egy remek megoldás született. Gyerek, barátnő, férj nagy lelkesedéssel fogyasztotta. 


Hozzávalók

Palacsinta
1 tojás
6 evőkanál liszt
3 evőkanál fekete ribiszke liszt
1 vaníliás cukor
1 narancs reszelt héja
1/2 cs. sütőpor
2 dl tej
pici vaníliakivonat

Narancslekvár
3 nagy narancs
1 citrom
4 evőkanál cukor
1/2 tk fahéj
1/2 tk őrölt szegfűszeg
picike őrölt csili
1 tk keményítő
1/2 dl narancslé

Vaníliaöntet
1 tojássárgája
1 vaníliarúd
2 evőkanál cukor
4 dl tej
pici liszt


Találtam egy kis leírást a fekete ribiszke lisztről. ITT olvashatjátok.

Elkészítés

A palacsinta összetevőit alaposan összedolgozzuk. Egy sűrű masszát kell, hogy kapjunk, ezért a tejet apránként addig adagoljuk, amíg elérjük a hagyományos palacsintától jóval sűrűbb állagot. 10 percet pihentessük a masszát, majd serpenyőben 8-10 cm átmérőjű korongokat sütünk belőle. Amikor apró kis légbuborékok képződnek a tetején óvatosan fordítsuk meg. Lassú tűzön érdemes sütni, mert akkor biztos, hogy nem marad nyers a közepe.
A narancsokat tisztítsuk meg, szedjünk le minden fehéret róla és a hártyákat is. Vágjuk apró kockákra és tegyük egy lábasba. Adjuk hozzá a cukrot és a fűszereket, a citrom levét és egy narancs reszelt héját. Főzzük 10 percig. Majd a narancslevet keverjük ki a keményítővel és öntsük a lekvárhoz. 1-2 percig forraljuk össze és vegyük le a tűzről.
A vaníliarúd magjait kaparjuk ki és tegyük a tejbe. A tojássárgáját a cukorral és kevés liszttel dolgozzuk alaposan össze. A tejet forraljuk fel.  A tojásos keveréket sűrű kevergetés mellett apránként öntsük fel a vaníliás tejjel, majd forraljuk pár percig.
Én az elhasznált vaníliarudakat mindig beleteszem a cukortartóba és pár nap alatt csodásan átveszi az ízét és illatát.
Tegyünk egy tányérra egy palacsintát gazdagon kenjük meg a naranccsal, majd tegyük rá a következőt, azt is kenjük meg naranccsal, majd a harmadikat vaníliával és az utolsót  öntsük le vaníliával. Persze lehet más sorrendben is:)



10 megjegyzés:

  1. Akkor hát érdemes volt kísérletezgetni...egy csavar és máris kész a különleges palacsinta-rajta vanília-csavarral! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki és nagyon egészséges:) Egyszer ettem egy sütit, amiben a krém volt ezzel a liszttel készítve, nagyon jó és a színe is szuper:) A FB-on láttam a kenyeres csoportban, bagettek is készültek vele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Trollanyu, valami kenyérféleségen én is gondolkozom ebből a lisztből:)

      Törlés
  3. Micsoda ízkavalkád! :) Nagyon fincsi lehet így együtt, és nagyon mutatós is! :) Nemhogy nem kóstoltam, de még nem is hallottam ilyen lisztről, igazán különlegesnek tűnik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Van még mit tanulmányoznom ezen a liszten, de megéri. A családnak nagyon tetszett ez a palacsinta.

      Törlés
  4. Hogy mik vannak... fekete ribizli liszt? Szeretem a fekete ribizli édes-fanyar, egyedi ízét. S micsoda ízekkel párosítottad! Nagyon bátor vagy a konyhában, én kevésbé, leragadtam a hagyományos ízeknél. Bár a blogkorszakom óta sokat fejlődtem:-) (Értem ezalatt, hogy sok számomra új ízt, ételt kipróbáltam s megszerettem.)

    VálaszTörlés
  5. Aranyos vagy Gerdi! Igen én nagyon lazán sütök-főzök. Általában megyek a fejem után, vagy az itthon fellelhető dolgok ihletnek meg. Az pedig nagyon jó, hogy vagytok páran akik a hagyományos ételeket készítitek, mert fontos, hogy fennmaradjanak. A blogolás biztos, hogy nyitottabbá teszi az embert és bátrabban nyúl számára új dolgokhoz. Nagyon finomakat sütögetsz, szerintem nagyon rendben van az a hagyományos vonal!

    VálaszTörlés
  6. Kicsit rég jártam nálad, most látom, mennyi finomságot és újdonságot készítettél azóta!
    Ez a feketeribizli liszt nekem teljesen új! De vevő vagyok az újdonságokra, majd beszerzem én is.
    Szép színes palacsinták készültek vele meg a töltelékekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten hozott megint nálam kedves Marisz!! Te is szeretsz kísérletezgetni, úgyhogy kíváncsian várom, hogy mit fogsz alkotni ebből a lisztből!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...