2012. december 1.

DIÓS BEJGLI


December havába léptünk, ezért a karácsony pillanatok alatt itt lesz. Ideje a menüket végig gondolnunk. Nálam a bejgli nagyüzemben készül, mert a családban én készítem mindenkinek és az ismerőseim is rendelik. Aki nem rendel, az sem ússza meg, mert ajándékba kap:) Tavaly 58 rúd készült kis konyhámban.  Idáig csak a gesztenyés került fel a blogra, most megérkezett a diós is. Tegnap begyúrtam a tésztát, hogy gyakoroljak egy kicsit a sorozatgyártás előtt:)
Leírom a hozzávalókat, de a tészta receptje és elkészítése fázisfotókkal megtalálható itt. Ezért most nem írom le nagy részletességgel.

Hozzávalók

Tészta
4 rúd

60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
0,5 dl rum
25 dkg margarin
3 tojássárgája
8 dkg cukor
1 csipet só
1 tojás a lekenéshez

Töltelék

40 dkg dió
4-5 evőkanál baracklekvár
15 dkg cukor
2 narancs reszelt héja
0,5 dl rum
1 kk fahéj
1 dl tej

Elkészítés


A tésztát elkészítjük a csokoládés gesztenyés bejglinél leírtak szerint. Azért szeretem ezt a tésztát, mert előző nap elkészíthető, kiteszem a hidegre és 12 vagy 24 óra múlva csak megtöltöm és gyorsan elkészül. A tölteléket is előre megcsinálom.
A tölteléket úgy készítem, hogy a diót aprítógépbe teszem a cukorral és narancshéjjal. Összezúzom, de nem annyira, mint a darálóban. Szeretem, ha kicsit rusztikusabb az állaga. Tálba öntöm, hozzáadom a lekvárt, a rumot. Szoktam beletenni reszelt étcsokoládét és kandírozott narancshéjat is, de ez a kettő most kimaradt, de így is nagyon finom lett. Természetesen cukorból lehet többet tenni hozzá annak, aki édesebben szereti.  A tejet felforralom és a diós töltelékre öntöm. Alaposan összekeverem és hűvösre teszem felhasználásig.
Ez a mennyiség 4 emberes rúdra vonatkozik. Amikor csak jelképes ajándéknak készítem, akkor 6 kisebb rudat formázok ebből a mennyiségből. Azok karcsúbbak és csinosabbak. Mi itthoni fogyasztásra a ducikat szeretjük.
A megtöltött, feltekert bejgliket tojással lekenem kétszer kb. 10-15 perc különbséggel, így lesznek márványosak. A második kenés után szurkálni kell villával, hogy ne repedjen meg!

Mákos bejgli recept itt!


12 megjegyzés:

  1. 58 rúd, atyavilág! :) Egész decemberben bejglit süthettél! :) Persze, ha tehettem volna, én is beálltam volna a sorba a bejgliért, annyira szép! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Hankka! Az ajándék bejgliket kecsesebbre szoktam azért sütni. 4 nap alatt megoldom általában. 10-12 naponta és már kész is az 58! Az idén nem vállalok ennyit, az már biztos:)

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a bejglit, de ilyen ipari mennyiségben még nem készítettem:) Nekem a mákos a kedvencem, de mindig próbálok valami új ízt is. Nem tudom idén sütök-e, mert a gyerekeim annyira nem eszik, én meg nem akarom egymagam felfalni. További szép adventi készülődést neked:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Trollanyu. Nálunk a gesztenyés a befutó rengeteg csokival:)

    VálaszTörlés
  5. 58 rúd nem semmi:) Én lezavartam a zserbó projektemet akkor ráállok a bejglire:) Mákosat szeretnék majd csinálni, úgyhogy viszem is a receptedet! Köszi:)

    VálaszTörlés
  6. Sok sikert a zserbóhoz Erika!!!!

    VálaszTörlés
  7. Felolvastam a férjemnek, a bejgli-rendelésről szóló részt, mire azt mondta: akkor rendeljünk mi is tőled! :-DDD
    Gyönyörűek a bejglik, nekem mindig kireped, akármit csinálok...:( De a férjem igen nagyvonalú ebben a témában, ugyanis szerinte csak a kirepedt változat a finom! :)))
    Nálunk egyébként a mákos-meggyes párosítás a nyerő, de nekem tavaly nagyon bejött a zserbós változat is!

    VálaszTörlés
  8. Zsuzsám egyet értek a férjeddel, tényleg mindig az a legfinomabb, ami kireped:) Talán a sok töltelék nyomja szét a tésztát és azért finomak:) Valami csoda folytán most egy sem repedt meg a négyből, pedig 1 legalább mindig széthasad. A mákos meggyes nagyon zseniális, nekem most szilva került bele meggy helyett, nem volt rossz, de a meggyes változat jobb:)

    VálaszTörlés
  9. 58-ig még elszámolni is elég:-) Le a kalappal előtted! Nagyon szép a bejglid, nem csoda, hogy annyian igényt tartanak rá!

    VálaszTörlés
  10. Kedves vagy Gerdi! Tényleg sok az 58. Az idén remélem kevesebb lesz a vége:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon helyesek a bejglijeid, biztos vagyok benne, hogy nagyon finomak is!
    Nálunk is én sütö a családnak, meg ajándékba is, de meg sem közelítem az 58-at. Én a diósba is, mákosba is rumban áztatott mazsolát teszek, úgy is nagyo finom ám!

    VálaszTörlés
  12. Igen Marisz biztos, hogy nagyon finom mazsolával, csak az a baj, hogy a mazsolával nem vagyok jóba, ezért mindig valamivel helyettesítem. Ebben is kicsit defektes vagyok:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...