2012. november 15.

MÁKOS CITRUSOS KRUMPLITORTA


Lehet, hogy egy kicsit bizarrul hangzik, de szenzációs! Oly annyira, hogy kapkodva készültek a képek, és röpke 20 perc alatt kivégeztük szegény sütit. Igaz nem volt nagy adag, csak egy 18 cm -es formára való készült belőle, amit így utólag már bánok. Ezt a sütit bátran ajánlom kipróbálásra mindenkinek, aki szereti a mákot és a citromot. Gyorsan elkészül és isteni! Lehet szögletes tepsiben is sütni és téglalapokra vágni.  
Írtam a múltkor, hogy elhalálozott a mérlegem, ezért nem tudok méricskélni. Ami engem nem zavar, de a receptek miatt jó lenne. Ezért most úgy írom le, ahogy én szoktam készíteni méregetés nélkül. Teljesen jól működik. Az evőkanalakat púposan kell értelmezni.

Hozzávalók

3 egész tojás
3 közepes burgonya( 20-25 dkg)
3 ek. darált mák
2 ek liszt
5 ek cukor + 1 ek
1 narancs leve + reszelt héja
1/2 sütőpor
1 ek. étolaj
1 citrom héja +1/2 leve
1 kk. fahéj
díszítésre kandírozott vagy sima héjak 


Elkészítés

A burgonyát főzzük meg héjában. A tojásokat a cukorral verjük fehéredésig . A megfőtt burgonyát hámozzuk meg és törjük át. Adjuk hozzá a narancs levét (1-2 kanálnyit tegyünk félre belőle a mázhoz) fahéjat, reszeljük bele a citrom és narancs héját, öntsük bele a mákot és az olajat. Keverjük el, majd kutyuljuk össze a tojással. Tegyük hozzá a lisztet és sütőport, keverjük óvatosan szép simára. A formát olajozzuk és lisztezzük ki. 170 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 20 25 percet.
Készítsünk kis mázat. 1-2 evőkanál cukrot keverjünk simára a kimaradt narancslével és 1/2 citrom levével. Én elektromos keverővel addig kevertem, amíg a cukor teljesen felolvadt. A kihűlt tortát tegyük tele kandírozott narancs és citromhéjakkal és locsoljuk rá a szirupot.
Nagyon hamar elfogy:)
Annyi szépséghibája lett, hogy középen kicsit felpuklisodott, de ez senkit sem zavart.




5 megjegyzés:

  1. Nincs ennek a tortának semmi szépséghibája, nagyon guszta lett! Hétvégén rakott krumplit akarok főzni, szerintem hárommal több krumplit főzök meg héjában, és így meglesz a desszertem is! :) Nagyon finomnak tűnik! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy így látod Hankka! Bátran ajánlom kipróbálásra, mert nagyon egyszerű és tényleg nagyon finom. Én nem vagyok nagy sütievő, de ezt alig bírtam abbahagyni:)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Hát, ez egy nem mindenapi torta, a "szépséghibája" engem nem zavart, az összetevői viszont egy kicsit megleptek. A krumpli és a mák? Ez nekem egy kicsit bizar. Amúgy nagyon gusztán néz ki.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hobbychef, azzal kezdtem az irományt, hogy picit bizarr lehet első hallásra. A végeredmény viszont piszkosul finom:) Ki kell próbálni!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...