2012. október 4.

CSOKOLÁDÉS PÖFETEG (Blogkóstoló 5)


Kacérkodom már egy ideje ezzel a recepttel. Több blogon is dicshimnuszokat  zengtek róla, legutóbb Marisznál csöpögött a nyálam érte. Kapóra jött a Blogkóstoló 5. fordulója, mivel Hankka  Barbit sorsolta ki a páromnak, ami azt jelenti, hogy tőle kell választanom egy ételt, amit én készítek el. Nézegettem a finomabbnál finomabb receptleírásokat, de képtelen voltam választani. Ekkor bukkantam a pöfetegre, rohantam és nyomban elkészítettem. Nem akarlak fenyegetni kedves Barbi, de mást is kinéztem már tőled.
Ez a süti tényleg nagyon finom!! A másik hatalmas előnye, hogy gyorsan összedobható és szenzációs a megjelenése:)

 Az eredeti recept  ITT olvasható.


Így figyelnek sütés előtt



Hozzávalók


15 dkg étcsokoládé (fontos, hogy nagyon jó minőségű legyen, mert különben szétfolyik a sütemény!!)
12 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
8 dkg vaj
15 dkg. cukor 
3 dkg kakaó
1 db. tojás
2 evőkanál tej

 forgatáshoz

   • 5 dkg kristálycukor

   • 5 dkg porcukor



Én annyit változtattam rajta, hogy az egyik kanál tejet rumra cseréltem és picivel nagyobb golyókat formáztam, így 18 db lett, nem 24, mint Barbinak. Szenzációsan finom lett, kívül roppan, belül krémes, szinte folyik. Részeges  Pöffeteg névre kereszteltük a drágát:


13 perc elteltével ilyenek lettek

A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojást.  Közben a csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk és kissé visszahűtjük.  Amikor szép sima a tojásos vajas keverékünk, beleöntjük az olvasztott csokoládét. A lisztet, kakaót és sütőport összekeverjük és ezt is a csokis keverékhez adjuk. Igen csak lágy tésztát kapunk. Alaposan bugyoláljuk folpackba és tegyük 1-2 órára a hűtőbe. Ekkor már jó kemény, formázható lesz a tészta. Készítsünk belőle kis golyókat, amelyeket először kristály, majd porcukorba megforgatunk. Sütőpapírral letakart lemezre tesszük és 175 fokos sütőben 12-13 perc alatt készre sütjük.

                                       
Jó étvágyat mindenkinek:)

8 megjegyzés:

  1. Jujj, már Nálad is?! Most már tényleg muszáj lesz készítenem! Olyan mint a brownie, addig-addig ütközöm belé amíg mérges leszek és megsütöm, aztán csak értetlenkedek, hogy mi a csudára vártam eddig? :-DDD

    VálaszTörlés
  2. Szerintem se várjál tovább!!! Nálunk kétszer is ismételni kellett:)Én is hónapok óta kacérkodtam vele, mire elszántam magam az elkészítésére, pedig pofon egyszerű és tényleg finom.

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó választás! :) Csodásan néznek ki nálad is, előbb-utóbb nekem is ki kellene próbálnom! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Hankka! Próbáld ki, szívből ajánlom:)

    VálaszTörlés
  5. Mióta kipróbáltam, már rengetegszer kérte a család, tényleg nagyon finom:) Nálam van egy narancsos pöfeteg is, ha érdekel, az nem ilyen látványos, de finom:)
    Remélem nem haragszol meg, nem vennéd le a szóellenőrzést, olyan idegesítő, legtöbbször 2-3 próbálkozás után sikerül beírni a kódot. Már gondoltam rá, lehet, hogy robot vagyok:) Köszi:)

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu! Narancsos pöfeteget megnéztem, mentettem. Köszi a tippet. Jó, hogy szóltál a szóellenőrzés nem tudtam, hogy be van kapcsolva. Intézkedtem, remélem nem kell többet bizonygatnotok, hogy nem vagytok robotok:)))

    VálaszTörlés
  7. Nahát milyen szépek lettek! Nem veszem fenyegetésnek amit írtál inkább boldog vagyok, ha valakinek tetszenek a receptek és még ki is próbálják! :))) Ez tényleg egy nagyon finom és különleges, gyors finomság. Ügyes vagy, hogy nem sütötted túl, mert páran már megtették! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a receptet és a kedves szavaidat Barbi:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...