2012. október 16.

BOLOGNAI TORTA...? PALACSINTÁVAL RAKOTT BOLOGNAI


Pennét és a spagettit meguntuk, lasagne tészta nem volt. Bolognait szerettünk volna enni, hát ez lett belőle.

Hozzávalók

60 dkg darált marha
1 nagy vörös hagyma
2 doboz hámozott paradicsom
1 közepes zeller
1 sárgarépa
1 fehérrépa
3 gerezd fokhagyma
só, bors
1 kk cukor
rozmaring
kakukkfű
bazsalikom
oregánó
6 db sós palacsinta 
parmezános besamel mártás
kevés olíva


Elkészítés


Süssünk palacsintákat.

A hagymát tisztítsuk és vágjuk apróra. A zöldségeket reszeljük le. Kevés olajon dinszteljük meg a hagymát, adjunk hozzá 1 kk cukrot és a reszelt zöldségeket. Hagyjuk kicsit dinsztelődni és karamellizálódni. Én ilyenkor kevés szárított bazsalikomot is szórok rá, had engedje ki az aromáját. Jó 5 perc elteltével borítsuk bele a darált húst. Nagy lángon pirítsuk meg, majd adjuk hozzá a paradicsomkonzerveket. lassú tűzön főzzük. Fűszerezzük ízlés szerint. Addig főzzük, amíg jó sűrű szószt kapunk. Legalább fél óra.

Készítsünk besamel mártást. Kb. 4 dkg vajból és egy nagy ek lisztből, amit 2,5 dl tejjel felfőzünk. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítjük. Szerintem akkor az igazi, ha 2-3 dkg ízletes parmezánt is belereszelünk.

Egy kisebb tortaformába rétegezzük. A palacsinta, ha nagyobb mint a formánk, akkor hajtsuk vissza a széleit, nem kell méretre vágni! 1 palacsinta, rá a bolognai.... Nekem 6 sor fért el. A végén pedig öntsük rá a parmezános öntetet. Előmelegített 180-200 fokos sütőben süssük aranybarnára.

Amikor elkészült vegyük le a karikát, és tálaljuk, mint a tortát.  Forrón nehéz szeletelni, érdemes várni vele egy kicsit. Azt gondoltam, hogy túlságosan sok levet hagytam a szósznak, mert sütés után kicsit tocsogós volt, de 15-20 perc elteltével gyönyörűen magába szívta és a rétegek is szépen látszódtak. A képek azonnal készültek, ahogy kijött a sütőből, sajnos itt még nem túl szép a szelet :(
Friss, kevert salátával tálaltam.

Jó étvágyat!




6 megjegyzés:

  1. Óhh, én is kérnék egy jó nagy szeletet! Díjazom az ötletet, imádom a bolognait...:))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Zsuzsa:) Tényleg fincsi volt ebben a formában is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet, palacsintával turbózva még finomabb lehet a bolognai, én legalábbis tudnám szeretni! :) Azért így is nagyon szépséges szeletet sikerült tálalni! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm :) Érdemes kipróbálni, megéri:)

    VálaszTörlés
  5. Ó, ez nagyon jól néz ki, finomságos lehet... :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...