2012. szeptember 11.

CHILIS PARADICSOM CSATNI (CHUTNEY)


A paradicsom következő felhasználási módjához érkeztem. Ami szuper lett. Fogok is még egy nagy adagot készíteni, mivel alaposan kidunsztoltam, hogy a téli napokon legyen mitől felpezsdülni, aztán most meg felbontottuk, és egy icike-picike figyel csak a hűtőben. 

Hozzávalók

1 kg zamatos paradicsom
3 db chili paprika
1 fej hagyma
5 gerezd fokhagyma
1 kk bors
1 kk koriander
2 ek cukor
1 kk bazsalikom
2 kk só
1 ág friss rozmaring
2-3 babér
2-3 ek balzsamecet


Elkészítés

A paradicsomokat bemetszettem és forró vízbe dobtam 2 másodpercre, majd lehúztam a héjukat. Apró kockákra vágtam. A hagymát szintén apróra vágtam és a paradicsomokkal együtt feltettem a tűzre. A chilit kimagoztam, de így is maradt ereje bőséggel. A fűszereket hozzáadtam és főztem 30 percig. Majd picikét összemixeltem, ügyelve arra, hogy darabos maradjon. Tovább főztem még 15-20 percet és a balzsamecettel ekkor ízesítettem. Amikor elég sűrűnek éreztem, üvegbe zártam és dunsztban pihentettem.



4 megjegyzés:

  1. Ez én azt hiszem szeretném! Szeretem a csípőset.

    VálaszTörlés
  2. Ennek szívből örülök:)) Nálunk is bejött mindenkinek. Először óvatosan, piciket kóstolgattak, majd felbátorodtak...elfogyott:)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam. Valami fenséges!
    Csinálok még, mert télire nem marad ebből, az biztos. :) De jó, hogy rátaláltam erre az oldalra. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...