2012. augusztus 27.

SZÉKELYKÁPOSZTA BOGRÁCSBAN, FÜSTÖSEN



Kénytelen voltam megint alaposan összefüstölnöm magam, mert ezt az ételt, csak akkor szeretem, ha a jó öreg bográcsban készítem. Igaz a színe jó sötét lesz, de az íze feledteti ezt a kis szépséghibát. Szerintem pedig nagyon guszta volt ezzel a  karamelles színnel :) Ezt az ételt is kicsit a saját képemre alakítottam, de úgy látom mindenki nagy megelégedésére. Este hatalmas szélviharban sikerült befejezni, ami kicsit izgalmas volt, mert attól rettegtem, hogy mikor kap lángra a kert. Szerencsére minden baj nélkül befejeződött, csak a tűz égett igen intenzíven, ami viszont arra volt jó, hogy bő 1 óra alatt elkészült ez a méltatlanul elfeledett csodás étel.

Az étel hozzávalói 10 főre

2 kg savanyú káposzta
1 pici, füstölt első csülök
2 szál  füstölt kolbász
1/2 kg sertéslapocka
5 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
10 db babér
1 ek majoránna
1 ek kömény
bors
1 hegyes erős v. valami csípős
1 ek fűszerpaprika

2 ek liszt
víz
tejföl és friss kenyér a tálaláshoz



A recept elkészítése

Természetesen tűzrakással kezdődik a történet. Majd a hagymát apró kockákra vágjuk és pici olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a felkarikázott kolbászt és a kockázott lapockát, amikor a kolbász jól kiengedte a zsírját, a bográcsba öntjük a kimosott káposztát és a csülköt. A fűszereket is tegyük a a bográcsba és öntsük fel annyi vízzel, hogy ellepje. Addig főzzük, amíg a csülök jó puha lesz, majd kivesszük  felkockázzuk és visszatesszük a káposztába.  A vizet néha pótolni kell, ha nagyon bugyog a káposztánk.1fej hagymából és kevés lisztből gyenge rántást készítünk, besűrítjük vele az ételt. Rengeteg tejföllel és friss kenyérrel kínáljuk. A rántást elhagyhatjuk, csak akkor alaposan főzzük el a levét.






2 megjegyzés:

  1. Anyukám is hasonló képpen készítette annak idején, cserépfazékban, kemencében.
    Én nem ehetek füstölt húsokat, de ezzel a káposztáddal lehet, hogy kivételt tennék.
    Nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marisz, köszönöm szépen. Nagyon jól hangzik az anyukád módszere, én a töltött káposztát készítem cserépben és a sütőben, de lehet kipróbálom ezzel is:) Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...