2012. július 13.

ZÖLDBORSÓ LEVES BURGONYAGOMBÓCCAL


Lassan vége a borsószezonnak, én meg elfelejtettem feltenni a blogra, pedig már régen készítettem. Lehet kezdek szenilis lenni. Ma végre hűvös napot kaptunk, ezért még jól is esik az embernek egy forró leves.

Hozzávalók

1 kg zöldborsó
1 cs fehérrépa
1 cs sárgarépa
1 karalábé
1 v. hagyma
2 cs. petrezselyem
3 krumpli
1 tojás
2-3 ek. gríz
só, bors, pirospaprika
pici olaj

Elkészítés

Tisztítsuk meg a borsót és a többi zöldséget. A hagymát apró kockákra vágjuk és kevés zsiradékon megdinszteljük. Amikor üveges hozzáadunk kevés paprikát és az összes zöldséget, a 3 egész burgonyát is. Majd felöntjük annyi vízzel, hogy bőséggel ellepje. Sózzuk és borsozzuk. Nem szoktam túlfűszerezni azért, hogy érvényesüljön a zsenge zöldségek íze.
Hamar megpuhul. Vegyük ki a megfőtt egész burgonyákat. Törjük össze, és a tojással és grízzel dolgozzuk össze, sózzuk, borsozzuk és adjunk hozzá 1 marék petrezselymet (lehet kevés v.hagymát is belereszelni). Vizes kézzel formáljunk apró gombócokat belőle és tegyük a levesbe. 5 perc forralás után a levesbe is tegyünk nagy adag petrezselymet és zárjuk el a tüzet.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik a burgonyagombóc, én idáig csak a hagyományos grízgombócot készítettem!

    VálaszTörlés
  2. Érdemes kipróbálni, kell néha egy kis változatosság:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...