2012. július 10.

FASZÉNEN SÜLT KEBAB


Gyakran készítem, mert gyors, egyszerű, előre rákészülhetek, az egész család imádja, és a köretből sem kell nagy cécót csinálni. El lehet készíteni marhából, bárányból, csirkéből...

Hozzávalók
4 adag

70 dkg darált hús (nálam 40 dkg marha és 30 dkg sertés)
1 v.hagyma
1 kk szódabikarbóna
római kömény
só, bors
chilli
koriander mag
friss koriander
petrezselyem
1/2 dl fokhagymás olíva

Elkészítés


Egy nagy tálban keverjük össze a húst a fűszerekkel. Az arányokkal mindenki játsszon a kedvére, én szeretem, ha csípős és sok benne a zöld fűszer. Gyúrjuk össze a masszát és tegyük legalább 1 órára a hűtőbe. Fontos, hogy az ízek összeérjenek és a nyársakra is könnyebb a hideg masszát felpakolni.
Vizezzük be a kezünket, fogjunk 1 gombócot a masszából és lapogassuk a nyársra. A harmadik már könnyen fog menni, ne adjuk fel, ha nem sikerül:) Az ujjaink ollózó mozdulataival tudjuk a bordákat kialakítani.
A faszenet gyújtsuk meg, égessük, hogy jó parázst kapjunk. A nyársakat kenegessük be az ízesített olívával a rácsot is és 3-4 percet süssük oldalanként. Én a kész pitákat is átsütöttem a faszénen és citromos salátával és chilli szósszal tálaltam. A kebabokra facsarjunk citromot tálaláskor.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...