2012. július 1.

CSERESZNYÉS MEGGYDZSEM ÉTCSOKIVAL


Hozzávalók

1 kg meggy
1/2 kg cseresznye
45 dkg nyírfacukor
15 dkg étcsoki
6 szegfűszeg
1 kk chilli
1 fahéj rúd
1 kanál pektin

Elkészítés

Magozzuk ki a meggyet és cseresznyét. 1 lábasba tegyük, adjuk hozzá a cukrot, a chillit, a fahéjat és szegfűszeget, és legalább 20 percig főzzük. A pektint kevés cukorral összekeverjük és a lekvárhoz adjuk, és pár percig főzzük. Ekkor a csokit beletördeljük és forraljuk még 2-3 percig. Én 1,5 dl vízzel felöntöttem, mert nagyon besűrűsödött. Az íze valami csodás lett:))
Forrón tiszta üvegekbe öntjük és fejre állítva hagyjuk pár percig.



4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet....! Vajon meddig lehet eltartani kibontás nélkül?

    VálaszTörlés
  2. Tényleg finom:)Kísérletezgettem vele. Először a csokival nem forraltam. Egy tálkában hagytam állni,(az elkészült lekvárokból, mindig hagyok egy adagot a konyhában, hogy kóstolgassák) és penészedni kezdett 2 nap után. A következő adagot kiforraltam a csokoládéval és a tálka tartalma 10 nap után hibátlan. Szerintem dunsztolva a végtelenségig eláll, de így a fejre állítós módszerrel sem lesz gond.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Janka :)
    köszönöm szépen a receptet. régóta főzök lekvárt, s vannak bevált receptjeim, amit a család újra és újra kér, de minden évben szeretek kipróbálni újakat. rákerestem a cseresznye meggy lekvárokra - gondoltad volna, h most cseresznyével meg meggyel vannak tele a fáim? -, a második recept, amit megnéztem ez volt :) chilis csokis lekvárt már főztem, szilvával, mert csokis szilvalekvárt már régóta készítek, s amikor a chilire gondoltam, akkor a szilva ugrott be. persze a családnak már van egy bizonyos kívánsága, így az arányok mások lettek, de a lekvár az csudálatos, köszönöm szépen :)
    szeretettel, Kata

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kata! Nagyon örülök, hogy elkészítetted és annak főleg, hogy még ízlett is. Bevallom az arányokat én is mindig változtatom, mikor milyen a hangulatom-semmi sincs kőbe vésve. A receptekből remekül lehet inspirálódni és mindenki saját ízlésére tudja formálni. Köszönöm, hogy megosztottad velem :) Üdvözlettel, J.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...