2012. június 22.

MENTÁS CUKKINI ROPOGÓS



Finom köretnek is és magában mentás tejfölbe mártogatva. Szeretem ezeket a gyors, pár perc alatt összedobható ételeket. Finomak is és tényleg nem tart semeddig sem elkészíteni, és mégis valami meleg kaja kerül a család gyomrába. Rengeteg zöldséggel elkészíthető (padlizsán, kelkáposzta, gomba, répa, zeller...).


Hozzávalók

1 közepes cukkini
4 közepes burgonya
1 pici v.hagyma
4 gerezd fokhagyma
1 ek. keményítő
2-3 ek liszt
1 tojás
2 kk só
1 kk. bors
4 mentalevél
1/2 cs. snidling
1/2 cs. petrezselyem (akinek van kéznél friss koriander helyettesítse a petrust vele)

Elkészítés

A cukkinit reszeljük le 1 nagyobb lyukú reszelőn. A burgonyákat is 1 kisebb lyukún. Tegyük 1 nagy tálba a reszelékeket, adjunk hozzá 1 tojást, a fűszereket és a lisztet és a keményítőt. A hagymát és a fokhagymát is reszeljük hozzá. A mentaleveleket, snidlinget és a petrezselymet vágjuk nagyon apróra és a végén keverjük a masszához. Érdemes gyorsan dolgozni, mert a cukkini és a burgonya hamar levet ereszt és akkor rengeteg lisztet felvesz. Természetesen a megadott liszt mennyisége változhat a cukkini méretétől. A súlyát nem mértem le, de olyan 25 dkg körül lehetett, amiből én készítettem. Forró serpenyőben, kevés olajon süssünk kisebb korongokat belőle. Én egy evőkanál segítségével kanalaztam a masszából és ellapogattam, hogy vékonyak legyenek. Tejfölt 1 csipetnyi sóval és borssal és kevés vágott mentával kikevertem  és együtt kínáltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...