2012. június 26.

EGYSZERŰ KEVERT MEGGYES SÜTI


Ez a világ legegyszerűbb sütije. Szerintem elrontani is képtelenség. Ráadásul, ha áll 1 napot a konyhában még akkor is teljesen puha és finom. Tényleg azoknak való  akik nem szeretnek sokat pepecselni a konyhában és  30 percen belül gőzölgő házi süteménnyel szeretnék elkápráztatni az egybegyűlteket.

Hozzávalók

45 dkg liszt (én az 1/3-át rétesliszttel pótoltam)
4 egész tojás
15 dkg (nyírfa)cukor
15 dkg sózatlan vaj
1,5 dl tej 
1,5 dl tejföl v. joghurt
1 k.k mézes sütemény fűszerkeverék
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
1 citromnak a héja
20- 25 dkg meggy ( érdemes többet tenni belőle!)
10 dkg cukrozott dió

Elkészítés

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A meggyet kimagozzuk és szórjuk meg a cukrozott dió felével. A 4 egész tojást habosra keverjük a cukorral a vaníliás cukorral és a mézes keverékkel, majd a vajat is hozzákeverjük. Hozzáadjuk a tejet és a tejfölt, a reszelt citromhéjat, majd a lisztet és a benne elkevert sütőport. Alaposan keverjük ki a tésztát lehetőleg elektromos habverővel. Nekem pici tejet még adnom kellett a tésztához, mert túl sűrűnek találtam.  Egy kisebb tepsit lisztezzünk ki és öntsük bele a masszát. A tetejét alaposan pakoljuk tele a meggyel (ne sajnáljuk!) és szórjuk meg az egészet a maradék cukrozott dióval. 20- 25 perc alatt aranybarnára sütjük.


4 megjegyzés:

  1. Szeretem a kevert/kavart meggyes sütit! Nekem is van egy hasonló sütim. Jól néz ki nálad... :P

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Szerintem ilyen kevert recept minden családban van. Én az anyukám sárgabarackosát költöttem át meggyesre. Így is jó volt, de barackkal finomabb! Megkukkantottam a tiédet, és az szebb:)))

    VálaszTörlés
  3. Jó ez a meggyes recept! Egyszerű és finom. Nálunk az egyik legkedveltebb gyümölcs a meggy.

    VálaszTörlés
  4. Marisz, Te verhetetlen vagy, ezekben a házias sütikben. Köszönöm szépen:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...