2012. április 25.

SÜSSÜNK PIZZÁT ! TONHALAS PIZZA




A pizzát csak úgy hívom, hogy a lusta ember maradék feldolgozása - de finoman:-) Nem ciki, a gyerekek rajonganak érte, sőt aki szidja, az is imádja. Szerintem nincs ember, aki ne szeretné. Elkészíteni könnyű, variációinak száma végtelen, mindent rátehetünk, amit a hűtőben találunk, és még olcsó is. Mit kívánhat még az ember egy ételtől?

Nekem az a jó pizza, amelyiknek vékony, ropogós a tésztája, és a teteje gazdagon meg van pakolva, nekem tetsző finomságokkal. Ezért havonta legalább egyszer biztos sütünk pizzát itthon.
Most kétféle készült. Az egyik nagy tonhal darabokkal és olívabogyóval, a másik pedig bacon szeletekkel és pepperonival. Mind a kettőnek ugyanaz a paradicsomos szósz volt az alapja és gazdagon kaptak sajtot a tetejükre. Szerintem nem volt 10 perc, mire csak hűlt-helye volt. Fotókat is csak nagy kapkodva tudtam készíteni róluk.



A pizzatésztát lehet frissen is készíteni, de én előző nap este szoktam begyúrni és a hűtőbe teszem. Másnap annyi tésztát veszek elő, amennyire szükségem van, a többit pedig hagyom a hűvösben. Két napig biztos, hogy felhasználható, így mindig friss, ropogós pizzát tudunk enni. A szószt is el lehet készíteni előre, és akkor tényleg 15 perc alatt az asztalra lehet varázsolni az ételt.

 Tészta

1 kg liszt
1,5 dkg élesztő
3-4 dl langyos víz
0,5 dl olívaolaj
1 e.k só
1k.k. bazsalikom(elhagyható)

Az élesztőt nem kell futtatni, csak adjuk a langyos vízhez, és öntsük a lisztre. Az alapanyagokat jól gyúrjuk össze, ha túl kemény adjunk hozzá még pici vizet. Először 3 dl. vizet adok hozzá, és apránként adok még hozzá, amennyit a tészta felvesz. Mikor szép sima, ruganyos a tészta egy tálba teszem, lefedem és hagyom jó sokáig pihenni, általában másnapig. Másnap megint átgyúrom, 4-5 kis cipót formálok belőle és megint  pihentetem. Sokkal finomabb a tészta, ha sokat pihenget, de ha nincs ennyi időnk, akkor természetesen elkészíthető hamarabb is a pizza. Én mindig gyúrok egy kis fűszert is a tésztába. Én így szeretem, de ez kihagyható, ha valaki idegenkedik tőle.

Pizzaszósz

1 hámozott paradicsom konzerv
1 fej v.hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 k.k bazsalikom
1 k.k. só
1k.k. cukor
1k.k bors
pici olaj

A hagymát kevés olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a paradicsom konzervet, a fűszereket, és kis lángon főzzük addig, amíg be nem sűrűsödik egy kicsit. Érdemes megkóstolni, hogy elég sós-e, vagy ha nagyon savas a paradicsom, akkor pici cukorral enyhíteni szükséges. Nekem 1 k.k cukor csodákat szokott művelni a szósszal. Lehet tenni hozzá babérlevelet, oregánót, pici kakukkfüvet....Ma én csak ilyen egyszerűen készítettem.




















A kis cipókat nyújtsuk szép vékonyra, tegyük pizzaformára vagy tepsire, kenjük meg alaposan a paradicsomos öntettel és pakoljuk tele minden finomsággal, amit lelünk a kamrában.
A tetejét szórjuk meg gazdagon sajttal, és 240 fokos forró sütőben süssük ropogósra.
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...