2012. április 10.

CSÜLKÖS BABLEVES



Pasik kedvence, nagymamásan elkészítve.Igazából a legfinomabb, ha bográcsban készítem, de így sem törte fel senkinek sem a szája szélét:-). Nemzeti konyhánk egyik gyöngyszeme.Tarka babból készítem általában, de most nem kaptam, ezért hatalmas virágbabból követtem el, ami szintén nem vált hátrányára.


Hozzávalók

1 füstölt, nyers hátsó csülök
1/2 kg bab (tarka)
2 közepes v.hagyma
1 paradicsom
1 paprika
3 sárgarépa
2 fehérrépa
1 nagy zeller
2 burgonya
5 gerezd fokhagyma
2 dl. tejföl (elhagyható)
1 e.k. liszt (elhagyható)
só,1 k.k bors,2 k.k kömény,2 k.k majoránna,1 k.k erős paprika,1 e.k pirospaprika, babérlevél 6 db, 1 cs.petrezselyem.



Elkészítés

A babot előző este beáztatom. Másnap a hagymát üvegesre sütöm, egy nagy fazékban. Hozzáadom a pirospaprikát és a beáztatott babot, majd a csülköt és felöntöm annyi vízzel, hogy jól ellepje a fazék tartalmát. Beledobálom a babérleveleket.K.b. 1 óra elteltével, mikor a bab már félig megpuhult a zöldségekkel és fűszerekkel gazdagítom. Én sok zellert teszek bele, mert az adja meg az ízét, aki  nem szereti tegye egészbe a leveshez és a végén dobja ki. A sóval óvatosan, mert a csülök sós lehet nagyon, érdemes kóstolgatni.
2 óra elteltével érdemes megnézni, hogy minden kellő képen puha-e, ha igen a csülköt kiveszem, felkockázom, visszaszedem a levesbe, és a petrezselymet is beleaprítom.
Én mindig készítek egy laza habarást hozzá 1 kanál lisztből és 2 dl tejfölből, de ez nyugodtan elhagyható, még 5 percig forralom a habarással és kész is.



A bablevesnél is megoldható az önmagával sűrítés. Vegyünk 2 merőkanál sűrűjét és turmixoljuk össze, majd öntsük vissza a levesbe és forraljuk össze 1-2 percig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...