2012. március 18.

ZÖLDBAB FŐZELÉK RÁNTÁS NÉLKÜL

Zöldbab főzelék egészségesen.

Ezt a főzeléket én nagyon szeretem.Több féle módon szoktam készíteni -1 e.k. liszttel és tejföllel behabarom, -belefőzök 2 egész krumplit, mikor megpuhult leturmixolom és vele sűrítem a levét, -nem teszek hozzá burgonyát, hanem a bab 1/3-át turmixolom össze. Ezekkel a módszerekkel, 1 könnyű, hűsítő főzeléket kapok, amit nyáron jéghidegen is szívesen fogyasztok.Nem tudom elviselni a sűrű rántással készült ételeket, szinte sosem használom sűrítésre ezt a módszert.
Most a legegészségesebb változatát írom le. Ez a módszer szinte az összes főzelékre alkalmazható.

Hozzávalók

1.kg. zöldbab
1 nagy fej v.hagyma
1 szál sárgarépa
4 gerezd fokhagyma
3 dl tejföl v.joghurt
1 e.k.zsiradék
1/2 cs. petrezselyem
só, bors, pirospaprika, majoránna

Elkészítés

A hagymát megtisztítom,apróra kockázom és kevés zsiradékon megdinsztelem. Hozzáadom a répát, (a répa elhagyható, én szeretem benne) majd a babot is.Megszórom pirospaprikával, majd pár perc múlva felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje.(nem kell sok folyadék hozzá ,mert nagyon híg lesz.) Mikor forr, akkor befűszerezem, és addig főzöm, míg jó puha nem lesz. Ekkor kiveszem a bab 1/3 részét, leturmixolom, hozzákeverem a tejfölt és visszaöntöm a pépet a fazékba, még 2 percig forralom. Aki nagyon vigyáz az alakjára joghurtot használjon tejföl helyett. Mikor kész hozzáteszem az apróra vágott petrezselymet.
Jelen esetben fasírttal  tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...