2012. március 26.

TEJSZÍNES MÁKTORTA


légiesen könnyű, nem túl édes, egyszerűen fantasztikus torta! Elkészíteni elég egyszerű, nem igényel nagy rutint.
Ez most nm lett a legszebb tortám, viszont az íze és állaga tökéletes. Ért egy kis baleset a készítése közben, nagyon siettem, szinte kapkodtam, figyelmetlen voltam és a sütöm ajtaja szétesett és a lábamra zuhant. A fájdalomtól csillagokat láttam, sajnos még most is, ezért a befejezés már kínok közepette történt. Ennek ellenére szerintem publikálható, igaz elmaradt a habzsákból való díszítés, de üsse kő,  így is sikere volt és pillanatok alatt elfogyott.

Hozzávalók

Tészta

20 dkg. mák
15 dkg. cukor
1 citrom héja
4 db. tojás
1 e.k. liszt
2 e.k. víz
1 cs. sütőpor
1 csipet só és szódabikarbóna,
 fahéj
1 k.k vanília


Krém

1 cs. vaníliapuding
2 dl.tej
2 dl tejszín
2 e.k.cukor
1 kk vaníliakivonat




Elkészítés


A tojásokat szétválasztjuk.A fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját a cukorral, és a vízzel habosra keverjük. Összevegyítjük  óvatosan, majd a többi hozzávalót is lassan belekevergetjük. 175 fokon 20 percig sütjük. Közben a pudingporból sűrű pudingot készítünk 2 dl tejjel. A jéghideg tejszínt habbá verjük, ha gondoljuk 1 habfixálót hozzáadhatunk. Az elkészült pudinggal összekeverjük. Alaposan és sokáig kevergessük, hogy sima krémet kapjunk. 



A kihűtött tésztát ketté vágjuk, a közepére halmozunk sok-sok krémet és szétterítjük.


Majd az egész tortát bevonjuk, cukrozott mákkal beszórjuk és tálalásig a hűtőben tartjuk. A krémmel díszíthetjük, nekem ez most technikai okok miatt elmaradt:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...